Benedicte Skrevet 27. November 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. November 2012 Tusen takk for svar! Om jeg drar til Sverige og får trekt tennene så får jeg vel ikke refundert noe? Kan jeg dra til SiO og få dette like billig som Simira? For en egenandel på under 500 hadde jeg ikke klaget på! Eller burde jeg dra til en helt vanlig tannlege? Ringte til Tannlegehøyskolen som sa at dette var noe for kirurgisk avdeling, og ikke for studentpraksisen (og dermed like dyrt som vanlig). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 27. November 2012 Rapporter Share Skrevet 27. November 2012 Det kommer litt an på hva du må gjøre. Hvis det bare er ren trekking blir det billigere enn hvis tannen ligger neddi tannkjøttet og ikke har kommet opp. Trekking kan gjøres hos vanlig tannlege. Hvis tannen ikke har kommet opp, må det skjæres litt og det blir mer arbeid og det vil bli dyrere. Også er det noen tannleger som ikke tar tenner som ikke er kommet opp, siden dette er et mer kirurgisk inngrep og gjøres hos spesialister eller sykehus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Benedicte Skrevet 27. November 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27. November 2012 Men hvor bør jeg begynne for å se om de må trekkes eller opereres ut? Tannlegehøgskolen ville jo sende meg rett til kirurgisk avd, men kanskje det holder å gå til en vanlig tannlege først? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 27. November 2012 Rapporter Share Skrevet 27. November 2012 Ja en vanlig tannlege ser om dette er noe som du må sendes videre for. De tar bilder og ser. Så henviser tannlegen deg videre til kirurgisk avd, eller ser om dette er noe de kan gjøre noe med selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anette Skrevet 27. November 2012 Rapporter Share Skrevet 27. November 2012 Men hvor bør jeg begynne for å se om de må trekkes eller opereres ut? Tannlegehøgskolen ville jo sende meg rett til kirurgisk avd, men kanskje det holder å gå til en vanlig tannlege først? Vanlig time hos tannlegen. Så bestemmer de hva som må gjøres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts