Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Kunne vel egentlig sendt pm til o'store eddikdamen Tulip, men sikkert mange andre som har brukt for dette også. :)

Chicka har fått litt rødt i det hvite under labben sin og er sår, misstenker sopp...

Lurer på å prøve eddik, men vet ikke blandingsforholdene mellom eddik og vann??

Kan man kanskje sette opp en liste på hva man kan bruke eddik på, eller kanskje hva man IKKE (kontraindikasjon) skal bruke eddik på?

Skrevet

Jeg bruker renest mulig eddik jeg, iallefall når huden er hel. Men så bryr jeg meg ikke om hunden syns det svir i noen sekunder heller... Ellers pleier jeg å anbefale max 50*50, slik at pH ikke blir for lav, og derfor uvirksom. Innvortes kan man blande svakere, iom at det opptaes i blodstrømmen, i motsetning til utvortes der det fordamper. Dette gjelder den vanlige 7%, den på 35% blandes selvsagt ut mere.

• Like 1
Skrevet

Chicka har fått litt rødt i det hvite under labben sin og er sår, misstenker sopp...

Lurer på å prøve eddik, men vet ikke blandingsforholdene mellom eddik og vann??

I det hvite? På tredeputene? Imellom tærne?

Spør fordi My også har et sår som irriterer henne. Det begynte med at vi plutselig så hun blødde litt på tåa. Når det sluttet å blø så det mest ut som et skrapsår, som om hun har skrapet huden på siden av tåa oppetter et berg f.eks. Nå, nesten to uker etterpå, slikker hun enda på foten (dog mye mindre) men er tydelig enda brydd med foten sin.

Når jeg titter på foten nå, ser den bare litt rød og irritert ut, kanskje pga slikking. Kan det være noe sopp? :/

Skrevet

I gropen mellom tredeputen og tærne, hvis du skjønner hva jeg mener.

Der har hun litt hvitt på en pote og det er rødt, så da tenker jeg at der er sikkert rødt på det andre også, bare at man ikke ser det pga det er svar pels der.

Hun slikker og gnager når hun er rød der, hun klarer liksom ikke stoppe når hun er igang så jeg må stoppe hun ved å ta på hun er sokk.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...