Gå til innhold
Hundesonen.no

Eddik blanding. Hvor mye eddik og vann?

Renate A
 Share

Recommended Posts

Kunne vel egentlig sendt pm til o'store eddikdamen Tulip, men sikkert mange andre som har brukt for dette også. :)

Chicka har fått litt rødt i det hvite under labben sin og er sår, misstenker sopp...

Lurer på å prøve eddik, men vet ikke blandingsforholdene mellom eddik og vann??

Kan man kanskje sette opp en liste på hva man kan bruke eddik på, eller kanskje hva man IKKE (kontraindikasjon) skal bruke eddik på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker renest mulig eddik jeg, iallefall når huden er hel. Men så bryr jeg meg ikke om hunden syns det svir i noen sekunder heller... Ellers pleier jeg å anbefale max 50*50, slik at pH ikke blir for lav, og derfor uvirksom. Innvortes kan man blande svakere, iom at det opptaes i blodstrømmen, i motsetning til utvortes der det fordamper. Dette gjelder den vanlige 7%, den på 35% blandes selvsagt ut mere.

• Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka har fått litt rødt i det hvite under labben sin og er sår, misstenker sopp...

Lurer på å prøve eddik, men vet ikke blandingsforholdene mellom eddik og vann??

I det hvite? På tredeputene? Imellom tærne?

Spør fordi My også har et sår som irriterer henne. Det begynte med at vi plutselig så hun blødde litt på tåa. Når det sluttet å blø så det mest ut som et skrapsår, som om hun har skrapet huden på siden av tåa oppetter et berg f.eks. Nå, nesten to uker etterpå, slikker hun enda på foten (dog mye mindre) men er tydelig enda brydd med foten sin.

Når jeg titter på foten nå, ser den bare litt rød og irritert ut, kanskje pga slikking. Kan det være noe sopp? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gropen mellom tredeputen og tærne, hvis du skjønner hva jeg mener.

Der har hun litt hvitt på en pote og det er rødt, så da tenker jeg at der er sikkert rødt på det andre også, bare at man ikke ser det pga det er svar pels der.

Hun slikker og gnager når hun er rød der, hun klarer liksom ikke stoppe når hun er igang så jeg må stoppe hun ved å ta på hun er sokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...