WheatenMali Skrevet 27. August 2012 Rapporter Skrevet 27. August 2012 http://www.norske-redningshunder.no/ Og http://redningshund.no/ Er det noen som kan fortelle meg forskjellen? Siter
WheatenMali Skrevet 27. August 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 27. August 2012 Okei, for å spørre på en måte som kanskje noen føler de kan svare på, hvis man tar kurs hos NRO kan man trene med NRH? Og motsatt? Eller samarbeider ikke disse? Siter
*Marianne* Skrevet 27. August 2012 Rapporter Skrevet 27. August 2012 Vil tro at for å få helt riktig svar så burde du sende en mail til NRH/NRO. Men jeg vet ivertfall at "læreplanen" fram til godkjenning er litt forskjellig, så du kan sikkert være med på treninger, men for å oppnå godkjenning ivertfall i NRH (som er det jeg kjenner best) så må du nok gå gjennom alle kurs/prøver i nrh uansett. Med mindre du kan vise til at de kursene du har tatt i NRO går på akkurat det samme som evt kurs i nrh. Med fare for at min kunnskap er litt foreldet... Siter
WheatenMali Skrevet 27. August 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 27. August 2012 Takk for svar iallefall! Siter
Marthe Skrevet 27. August 2012 Rapporter Skrevet 27. August 2012 De sammarbeider ikke, så du må ta kurset med de du ønsker å trene med Siter
WheatenMali Skrevet 27. August 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 27. August 2012 Takk, Marthe! Virker som NRH er mest aktive på sørlandet, så blir nok de (De hadde også mest proff hjemmeside, haha ) Siter
Marthe Skrevet 27. August 2012 Rapporter Skrevet 27. August 2012 Takk, Marthe! Virker som NRH er mest aktive på sørlandet, så blir nok de (De hadde også mest proff hjemmeside, haha ) NRO er folk som har vært i NRH før. De jeg har snakket med sier at NRH blir priotert på leteaksjoner (= NRH og politiet har bedre sammarbeid. NRH er også mye større). Får man godkjent hund så vil man jo bli brukt mest mulig 1 Siter
Siri Skrevet 27. August 2012 Rapporter Skrevet 27. August 2012 NRH er de som blir kontaktet ifm reelle ettersøkssituasjoner, NRO er de som klager over at de ikke blir brukt... . Edit: Så ikke svaret til Marthe før jeg svarte 1 Siter
WheatenMali Skrevet 28. August 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 28. August 2012 Takk for svar, da har jeg kontaktet NRH, så får vi se om valpen(jeg..) kan lære seg ett og annet Siter
Recommended Posts