Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Det er litt drøyt å legge denne tråden i dette forumet, men det var vel det som passet sånn noenlunde best. Tror ikke bikkja er syk, direkte, men tenkte jeg skulle lufte det for dere allikevel:

Det romler i valpemagen! Og da mener jeg ROMLER! I går kveld trodde jeg seriøst det var vesla som dreiv å brekte seg bak oss (for valpen lå jo stille i armkroken). Måtte snu meg og se at hun også lå og sov før jeg skjønte at det var magen til valpis. Romlingen og magelydene har vedvart i et par-tre dager. De første dagene hadde han antydning til løshet i magen (langt fra diare), men i går var han helt normal. Han fiser litt riktignok, så er nok rett og slett luft i tarmene - men oh.my.god. Denne romlingen?

Han spiser normalt, V&H, har ikke fått spes mye godbiter, bare litt pølse. Men vi har lekt mye da. Og han har hatt noen maniske tyggerunder på evighetsballene sine. Sluker han rett og slett luft under lek? Og i såfall, er dette noe jeg bør være bevisst på? Tenker fare for magedreining etc?

Skrevet

Hvis det er så kort siden, så vil jeg ikke tro at det er det.

Noen romler mer enn andre, uten at det er noe fare. Ene tispen min knirket det og romlet så høyt i magen at jeg våknet om natten ;)

Gikk over etterhvert. Som du sa, det er godt mulig at han sluker en del luft.

Skrevet

Den forrige hunden min romlet det veldig i magen på om han var sulten. Hvis det romlet i magens hans når vi la oss så klarte jeg ikkeå sovne, for jeg ble så sulten selv :P

Hmm... Ja, kanskje det? Har gått ned til å fore 3 ggr/dag. Mulig jeg må holde på i hvert fall 4 litt til. Takk for tipset!

Skrevet

Det er litt drøyt å legge denne tråden i dette forumet, men det var vel det som passet sånn noenlunde best. Tror ikke bikkja er syk, direkte, men tenkte jeg skulle lufte det for dere allikevel:

Det romler i valpemagen! Og da mener jeg ROMLER! I går kveld trodde jeg seriøst det var vesla som dreiv å brekte seg bak oss (for valpen lå jo stille i armkroken). Måtte snu meg og se at hun også lå og sov før jeg skjønte at det var magen til valpis. Romlingen og magelydene har vedvart i et par-tre dager. De første dagene hadde han antydning til løshet i magen (langt fra diare), men i går var han helt normal. Han fiser litt riktignok, så er nok rett og slett luft i tarmene - men oh.my.god. Denne romlingen?

Han spiser normalt, V&H, har ikke fått spes mye godbiter, bare litt pølse. Men vi har lekt mye da. Og han har hatt noen maniske tyggerunder på evighetsballene sine. Sluker han rett og slett luft under lek? Og i såfall, er dette noe jeg bør være bevisst på? Tenker fare for magedreining etc?

Kan godt være han er litt sulten som nevnt over :) Ellers kanskje luft.

Hunden min har også hatt masse romling i magen før, men har gått over da han har fått maten sin :) Vil også anbefale deg Zoolac til å gi ham da han har litt løs mage, det er en slags krem som du bare gir så balanserer den bakteriefloraen i magen. Hunden min spiser det som godbiter så er tydeligvis godt ;) Dette får du kjøpt på dyrebutikker og hos dyrelegen!

Tror forresten ikke du skal bekymre deg noe særlig om dette, men har hørt at det ikke er bra å fore hunden rett før tur og andre store aktiviteter!

Skrevet

Hmm... Ja, kanskje det? Har gått ned til å fore 3 ggr/dag. Mulig jeg må holde på i hvert fall 4 litt til. Takk for tipset!

Ja, eventuelt fôre mer per måltid? :) Kroppen min reagerte ihvertfall umiddelbart med sultfølelse (selv om jeg i utgangspunktet ikke var sulten) når magen hans romlet.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...