Gå til innhold
Hundesonen.no

Skru av skjermsparer på Samsung Galaxy s2


Guest 2ne
 Share

Recommended Posts

Jeg har en Samsung som flasher skjermsparer hele tiden, og det suger strøm. Den ble ladet i går, koblet den fra laderen i ellevetiden på kvelden, og nå, 6 timer senere, har den bruk 20 % av batteriet allerede, bare ved å ligge i ro. Det irriterer meg :aww:

Problemet er at når tastelåsen slår seg på og skjermen blir svart, så er den stort sett bare svart i noen sekunder (ikke nå da, for nå er den koblet til en lader *himle*), så blinker det i hele telefonen, og bildet som er valgt som skjermsparer dukker opp (sammen med muligheten for å låse opp med mønster). Sånn står den i noen sekunder før den blir sort i noen sekunder, så flasher den skjermspareren igjen Sånn holder den på hele tiden, og jeg finner ikke ut hvordan jeg justerer den hyperaktiviteten på telefonen.

Prøvde å søke på google, men det var ikke spesielt hjelpsomt, der var forslaget å "disable screensaver" - ja, kjempefint, men hvordan gjør jeg det? Det er ikke en valgmulighet jeg har funnet ut hvor er hen. Jeg har prøvd å sette tiden på å skru på tastelåsen til 10 minutter ved inaktivitet, uten at det hjalp. Mamma (det er egentlig hennes telefon) har vært innom på Telekiosken og Expert for å få hjelp, men ingen der hadde sett noe lignende og kunne derfor ikke hjelpe. Så da spør jeg her.. Dere veit det vel? Er dette noe jeg kan fikse uten å måtte sende inn telefonen til reparasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å slå den av og på igjen *host*?

Du kan også prøve å sjekke Programmer --> Oppgavebehandling, og se om det er mulig å slå av noe der dersom det er et aktivt program som driver på? Jeg har ikke skjermsparer slått på på min telefon, og kan liksom ikke finne noe sted å slå det på heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å slå den av og på igjen *host*?

Som jeg skreiv, den var egentlig mamma sin telefon, så hun har brukt den først, vært innom Telekiosken og Expert for å få hjelp med den hyperaktive skjermspareren, og nå bruker jeg den, så ja. Vi har skrudd den av og på igjen. Vi har byttet batteri, minnekort og simkort i minst en runde også :P

Du kan også prøve å sjekke Programmer --> Oppgavebehandling, og se om det er mulig å slå av noe der dersom det er et aktivt program som driver på? Jeg har ikke skjermsparer slått på på min telefon, og kan liksom ikke finne noe sted å slå det på heller?

Nei, det er ikke skjermsparer på den andre samsungen heller, men så har jeg fått veldig mye skjermsparer her da, så.. Så vidt jeg kan se så kjører den ikke programmer jeg ikke har bedt den om å kjøre.. Tror jeg *ler*

Du har ikke på oppdateringsfunksjon for mail eller noe så den søker for å oppdatere hele tida?

Nei, jeg må be om oppdatering på gmail, og på facebook så jeg nå at den søker om oppdateringer hver time, men jeg tviler på at det har noe med skjermspareren å gjøre, for den er aktiv litt mer enn en gang i timen. Den hender er aktiv litt mer enn en gang i minuttet, liksom. Den lever tilsynelatende sitt eget liv..

Og med fare for å jinxe det, så har den oppført seg merkverdig snilt i dag, tror ikke den har tulla siden jeg ladet den sist jeg.. Hyyyyysj, ikke så høyt at den hører dere! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innstillinger -> Sikkerhet -> Skjermlås -> Ingen

Takk, jeg skal prøve det.

Morsomt (og litt flaut.. hehe) om det er så enkelt da, for som sagt - de på Telekiosken hadde aldri hørt om sånne problemer de, så de ante ikke hvordan det skulle løses.. *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd uten en stund, men da blir det veldig lett å 'komme borti' å ringe ubevist, så ville nok valgt et lysbilde for å hindre dette.

Ikke sikker på hvorfor det er slik til deg. Om det er mønster opplåsing som er buggete, eller om det er noe som 'vekker' den hele tiden. Første jeg vill prøvd er altså dette - fungerer ikke det, så ville jeg begynt å slette de siste appene som er lagt inn til jeg enten har vært tom for apps, eller tlf fungerte før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...