Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund som plutselig begynner å bli ulydig! Hjelp!


Charly
 Share

Recommended Posts

Hunden min har plutselig begynt å gnage på lister og alle andre kanter han finner i huset! Han er nå en måned fra å fylle 1 år og tidligere har dette aldri vært et problem! Hvorfor i alle dager begynner han med dette nå? Jeg har tatt han med en gang jeg har sett det og jeg har også smurt eddik der han har vært, men da er jo det allerede for sent,,

Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre med dette problemet? :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være att han kjeder seg kanskje? :)

Rundt 1 års alderen kan mange hunder også bli mer "prøvsomme" og kommer til å teste grenser, har en 1 åring selv nå...han kan fort gjøre ting han har lært att ikke er lov før, han liker også å tøye grenser. Det eneste jeg gjør er å være litt strengere mot han...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulydig er kanskje ikke rette ordet, hunder tenker jo ikke at nå skal jeg ødelegge den lista eller den skoa, de gjør det vel helst fordi de kjeder seg, det klør i tenner e.l. Tannfelling er den vell ferdig med, men kanskje den kjeder seg litt.. Den blir jo eldre og kanskje det er på tide og øke treningsmengden litt. Det kan også være at den har fått litt fluer i hodet pga pubertet. Jeg ville sagt fra at det ikke er lov om den gjør det mens du er til stede og prøvd og øke treningsmengden litt, evt gi den litt mer psykiske utfordringer så den blir sliten i hodet til du skal forlate huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har tenkt på det om han kjeder seg, så jeg har passet på å leke litt ekstra med han og gitt han noen ekstra leker.. Men likevell virker det som at han bare mååå bort å gnage... Kanskje jeg skulle prøvd å gi han litt flere leker til hodebry.. Utrollig frustrende... Merker at han prøver seg ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å gi den ben å gnage på så den får ut det behovet på ben og slikt istedenfor? I tillegg til f. Ex godbit søk på plenen og andre Hjernetrim aktiviteter. Jeg lot lenge valpen rundt 1 år ha fylt kong ol når jeg dro bort fordi hun var i en alder hvor hun ble kreativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...