Gå til innhold
Hundesonen.no

rar møkk?


HKB
 Share

Recommended Posts

Hallo! Håper på at noen kan gi meg litt veiledning her. Kipu har ikke gjort fra seg ordentlig i dag. Kom ca halvparten av normalt om morgenen, ørlitt på formiddagsturen og i sta kom det noe gulaktig, ekkelt skikkelig bløtt noe og det og var veldig lite. Vanligvis gir han fra seg en god og normal ladning opptil tre ganger om dagen.

Bestefar har sitti litt barnevakt og så snill som han er har Kipu fått to griseører over tre dager. Kan det ha gjort noe med magen? Har også flere mislykkede bæsjeforsøk i dag og går hele tiden rundt som om han må, men ikke får til.

Er det noe vi kan gi han av type "hjemmemekk" nå i kveld for å hjelpe på magen? det er jo ikke akutt til vet greier, men hvis han ikke får gitt fra seg i morgen må vi bare pent.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det kommer avføring, hunden har normal allmenn tilstand og ikke ser ut til og ha vondt så ville jeg bare sett an.. Begynner den og få vond, kaster opp og/eller får nedsatt allmen tilstand så ville jeg vurdert vet. Om du er redd for at den er forstoppet så kan du gi olje, det smører systemet litt :) Er den dårlig i magen kan du gi ris og fiskeboller feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være en bit griseøre som ligger og forstopper litt, da blir det gjerne litt tynt det som greier å "komme seg rundt" biten inni tarmen.

Griseører inneholder også en del fett etter hva jeg har hørt, og større doser fett i kostholdet gir iblant dårlig mage hos hund.

Som en av de andre nevner over her; prøv å gi noe olje i maten eller i munnen på hunden. Det smører og gjør det glatt, og det som eventuelt muligens sitter av griseørebiter blir smurt til å gli videre ned og ut. Har funket her for eksempel, da min ene hund hadde forstoppelse. Jeg ga en "overdose" av lakseoljen hun vanligvis får en liten dært av over fôret sitt, og dermed skled det som forstoppet henne rett ut. Oljen ser ut til å gå fort gjennom systemet også, så det er ikke altfor lenge å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det løste seg i dag, heldigvis. Kom en god del gugg også ble det vanlig igjen utover turen. Regner med at det er bestefar sine snille griseører som har skylden ja. Han pleier aldri få ett helt et av gangen og hvertfall ikke to dager på rad. :P Takk for gode råd! skal huske det om det skjer igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...