Jump to content
Hundesonen.no

Hundetreff/hundevenner Nes i Hedmark og omegn

Recommended Posts

Jeg har en italiensk spinonegutt på 13 mnd, som trenger andre hunder å omgås. Han er veldig snill, men og veldig leken og for noen hunder litt for leken til tider. Kunne trengt noen litt eldre/roligere hunder å omgås og sosialisere med, siden det sammen med andre valper/unghunder kan bli et energinivå som kan gå litt for høyt til tider, spesielt om de girer hverandre opp.

Ønsker stabile, snille hunder å omgås, både frilek, turgåing, og trening. Bor på Nes i Hedmark, ikke langt unna Stavsjø, og hadde vært supert om det er noen i området som kunne tenkt seg dette :oD

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Svaret er "det kommer an på". Jeg er ikke allergisk selv, men har allergikere i familien. Allergikere reagerer som oftest - men ikke alltid - på døde hudrester fra hund. Grunnen til at mange reagerer mindre på røytefrie raser som heller klippes er at de ikke legger igjen pels med disse hudcellene overalt. Det hjelper også at de bades og stelles ofte. Det er også veldig forskjellig hvordan allergikere reagerer. Noen reagerer kraftigere på valper eller mer på noen raser enn andre. Noen tåler egen hund. Noen tåler ingen pelsdyr i det hele tatt. Det er også mulig å gjennomgå sprøytebehandling (antihistaminbehandling) mot allergi, det kan hjelpe noe. Dere bør teste ved å møte litt forskjellige hunder av ulike raser, klappe og kose på dem og være sammen med dem en stund (hvis allergien ikke er for alvorlig!). Hvis dere faktisk vurderer å skaffe hund av en bestemt rase ville jeg prøvd å få passet/lånt et individ av rasen for å se om det går greit. Det er likevel ingen garanti for at det vil gå bra å leve med en hund av rasen, men det kan gi en indikasjon.
    • Hei. Er det noen her som har ekte hundeallergi men som lever med en røytefri hund ? Reagerer dere hvis hund feks sleiker på hånden?  Kan en allergiker leve med en røytefri hund i hus så lenge de unngår å håndtere hunden noe særlig ? Eg har lyst på hund så blir «‘min» hund i form av at jeg gjør alt av stell etc . Samboer er allergisk ish . Eller er det meningsløst å prøve? Noen med erfaringer?
    • Rolige er de, så lenge de får nok tur og aktivitet, i likhet med alle hunderaser. Stille er de ikke nødvendigvis, det kan være litt lyd i de, de bruker gjerne stemmen for å si fra. Men de jeg kjenner gneldrer ikke i tide og utide slik noen raser gjør. Sportsklipp er fint, men husk på at det er stadier fra nyklippet til klippeklar igjen, og det vil uansett kreve litt pelsstell.
    • Jeg ser på rasen bichon havanais og lurer på hvilken erfaring folk har? Jeg ser etter en rolig, stille turkamerat som kan brukes litt til trening og tenker kanskje den kan passe. Tenker klippe pelsen kort da, er det noe spesielt man må tenke på ift det? 
    • Om du har kjøpt eller fått levert direkte fra butikk og vet at det gikk rett i fryseren hos deg så bør det nok gå fint. Det er ikke unormalt at det ser litt brunt ut utenpå, som nevnt lengre opp.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...