Teserere Skrevet 15. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2012 Det nærmer seg flytting for oss, og planen er å kjøre nedover. Jeg har ikke bestemt meg for om vi skal velge Danmark-England eller Nederland-England. Kortere tid i bilen hvis jeg velger Danmark, men lang tid på fergen og dyrere ferge... Evt tunellen fra Frankrike? Hm. Er det noen her som har kjørt til Englang, feks til Crufts? Hvilken rute valgte dere, og ca hvor lang tid tok det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 15. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2012 Jeg har ikke vært i UK med bil, men har vurdert det noen ganger. Jeg har endt opp med toget som beste og rimligste alternativ. Dette tatt i betraktning at jeg skulle hatt med kjæledyr og UK er vrange på den fronten. Men vet ikke om de fortsatt er like dyre og vrange nå som de har måtte finne seg i å følge EU regler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 15. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2012 Jeg har ikke vært i UK med bil, men har vurdert det noen ganger. Jeg har endt opp med toget som beste og rimligste alternativ. Dette tatt i betraktning at jeg skulle hatt med kjæledyr og UK er vrange på den fronten. Men vet ikke om de fortsatt er like dyre og vrange nå som de har måtte finne seg i å følge EU regler? Du får ikke hunden med på Eurostar, og må dermed ta passasjerbåt fra Calais til Dover. Jeg er sikker på at det finnes et par tråder om dette nå, jeg har ihvertfall svart på dette noen ganger siden vi flyttet tilbake. Det enkleste/kjappeste, om man vil unngå lange strekk på båt, er Kr.sand - Hirtshals, kjøre nedover og så Hook of Holland - Harwich. Evt. båten til Fredrikshavn fra Oslo som vel har hundelugar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 15. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2012 Og der var den andre tråden din: http://hundesonen.no/forum/topic/62481-flytte-til-london-hjelp/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 15. Juli 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2012 Jeg har ikke vært i UK med bil, men har vurdert det noen ganger. Jeg har endt opp med toget som beste og rimligste alternativ. Dette tatt i betraktning at jeg skulle hatt med kjæledyr og UK er vrange på den fronten. Men vet ikke om de fortsatt er like dyre og vrange nå som de har måtte finne seg i å følge EU regler? Jeg skal ha med bilen min Og der var den andre tråden din: http://hundesonen.no...l-london-hjelp/ Husket ikke at jeg hadde fått ferge-svar i den tråden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 15. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2012 Jeg skal ha med bilen min Den får du fint med på toget under kanalen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 15. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2012 Den får du fint med på toget under kanalen Men jeg er ikke helt sikker på om du får lov til å ha hund i bilen, spesielt ettersom at såvidt jeg husker så får du heller ikke lov til å være i bilen selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslan Skrevet 15. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2012 Men jeg er ikke helt sikker på om du får lov til å ha hund i bilen, spesielt ettersom at såvidt jeg husker så får du heller ikke lov til å være i bilen selv? Det er noen år siden jeg tok den, i 2005, men da satt vi i alle fall i bussen hele tida Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snøfrost Skrevet 15. Juli 2012 Rapporter Share Skrevet 15. Juli 2012 Men jeg er ikke helt sikker på om du får lov til å ha hund i bilen, spesielt ettersom at såvidt jeg husker så får du heller ikke lov til å være i bilen selv? Du får i alle fall med deg hund og katt over, om de er i egne kupeer eller i bilen vet jeg ikke. men kjenner mange som har kjørt den veien med både hunder og katter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts