Gå til innhold
Hundesonen.no

Rasen som er for krevende.


Djervekvinnen

Recommended Posts

Tja..I motsetning til "alle "andre her tror jeg ikke en malle hadde blitt for krevende for meg..En god og stabil malle vel og merke,men det gjelder jo alle belgerene.Orker ikke en problembelger til :roll:

Rasene som ville blitt for krevende for meg er raser som ikke passer meg og min livsstil..Feks.RR,boxer ,weimaraner ,dobermann etc er raser jeg kunne tenkt meg utseendemessig og selv om de rasene etter boka skal være mindre krevende enn en malle så ville de blitt mer krevende for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det må bli Jack Russel... Slenger på Rottweiler og, men det er ikke fordi jeg synes de er for krevende, men fordi jeg har alt for stor respekt for den rasen til å ha en selv. Hunden hadde rett og slett tatt kontrollen over meg ganske fort. Ikke noe negativt om rasen, jeg liker de kjempegodt, men samtidig så kjenner jeg meg selv... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder av de største rasene skal jeg holde meg unna, og mest fordi jeg ikke har plass.

Av de rasene jeg har aller mest lyst på (boxer, belger, collie, dalmatiner, osv) så har jeg ikke tid nok til noen av dem.

Egentlig har jeg ikke tid til noen hund (er bare del-eier) Men så fort jeg får god tid til hunden min, blir det en krevende hund som trenger å få brukt hele kroppen (psykisk og fysisk) Er litt av den typen selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen raser er for krevende for meg, føler jeg. Jeg legger bare forholdene til rette, slik at hundene får optimale forhold. Men det betyr ikke at jeg kunne tenke meg å ha alle slags raser. Jeg er i grunnen godt fornøyd med de rasene jeg har. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Settere og andre fuglehunder, men særlig settere tror jeg. Kan godt hende at jeg tar feil, men jeg syns de virker som fjerne energimosjonstressbomber. Og det tror jeg ikke at jeg orker.

Den skriver jeg under på. Passet onkelen min sin Engelsk Setter i en uke i sommerferien. For å si det slik så ble den en veeeldig lang uke. Sier ikke at alle settere er slik, men man kan ikke nekte for at de er noen energibomber, og de blir jo aldri tømt for energi heller. Og onkelen min bruker hunden sin til jakt. Synes jo rasen er fantastisk for det, men kunne aldri tenkt meg å ha en slik hund selv.

Ok hvor skal jeg begynne?  :lol:  

Settere - Fordi at disse er utrolig energi rike og fortjener å få jakte siden det er det disse rasene er skapt for. De er veldig vanskelig å få kontakt med hvis de ser en fugl f.eks kan de jo blokke hele verden ute (det kommer jo helt sikkert an på hvilke linjer de stammer fra også) og jeg har inntrykk av at disse blir lett stresset hvis de ikke får det de trenger

Kan trygt si ut ifra egne erfaringer at settere blir veldig lett stresset. Selv om de blir brukt til jakt blir de like stresset og er like full av energi når det ikke er jaktsesong. For min del blir dette veldig slitsomt!

Andre hunder jeg ikke ville klart å håndtere slik de skal er enmannshunder. Selv om de fleste enmannshunder er på sin måte fantastiske, så er dette en rase jeg ikke kunne hatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en polarhund kunne blitt litt mye for meg. Jeg kunne godt tenkt meg og drive trekk på hobby basis men en polar hun trenger vel mer enn det?

Ellers tror jeg en del av disse gjeterhundene kunne blitt litt mye selv om de er utrolig flotte dyr.

Egentlig,lurer jeg meg på om ikke du får den hunden du ønsker nesten uansett rase?

Alle hunder trenger jo noe mosjon,så er man hundeeier må man klare såpass. Men jeg hadde en schæfer,han krevde ikke noe spessielt mye mosjon og han var da blid og fornøyd.

Vlg den "rette" hunden(les:individet) for deg så tror jeg det stortsett går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder uten lyster...

De passer dårlig inn i min hverdag. Jeg vil ha en hund som vil "mer mer og enda mer"

Så hunder som Eurasier, Tibetansk Spaniel ol. Vil passe dårlig inn i min hverdag og brukt opp mye av min tålmodighet.

Så¨jeg vil faktisk si at dem er for krevende for minhverdag pga de passer ikke sammen med meg og min motivasjon. Vi ville nok fått ett dårlig forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...