Gå til innhold
Hundesonen.no

Alenehjemmetrening. Hva gjør jeg nå?


ballerina
 Share

Recommended Posts

Vi er helt i starten. Har gått fra han noen sekunder og minutter før. Nå satte jeg han i buret og gikk ut og låste døra, og han satte i gang å bjeffe med en gang. Gikk til postkassa og stod utenfor litt bortenfor huset så jeg hørte han. Etter ti minutter ble det stille. Da gikk jeg inn igjen og overså han, deretter slapp han ut.

Han lider jo ingen nød når han har fått noe å spise på, har mat, vann og tepper, men det høres jo veldig sånn ut!

Kan jeg fortsette på samme måte selv om han bjeffer?

Han er papillon på drøye 5 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som det går fremover da, men hvorfor overser du han når du kommer inn å han har vært stille?? :)

Jeg ville ha roset han osv. Åsså vente enda lengre neste gang før jeg hadde gått inn igjen. :)

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som det går fremover da, men hvorfor overser du han når du kommer inn å han har vært stille?? :)

Jeg ville ha roset han osv. Åsså vente enda lengre neste gang før jeg hadde gått inn igjen. :)

Lykke til! :D

Ja, syns bare det er såå fælt å høre han bjeffe sånn. Men det må vel til.

Overser han til han blir rolig, blir litt gal når jeg kommer inn igjen, så venter med oppmerksomhet til han roer seg :) Det er fordi jeg har lest det flere steder, å ikke gjøre noe ut av å komme inn igjen, siden det skal være vanlig at jeg kommer og går, og ikke noe happening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha fortsatt slik du gjør nå jeg så lenge bjeffinga ikke blir verre :-) også kan du jo trene mens du er hjemme også, etter dere har vært ute på tur feks kan du sette han på et annet rom så han får sove litt der mens han er sliten også får han komme inn igjen når han behynner og våkne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også glemmer du bare hele buret for det går så innmari fint uten. :) Men selvfølgelig dersom du synes at buret er et veldig veldig flott møbel og gjerne vil ha det inne, så lar du ihvertfall burdøra stå åpen slik at hunden kan gå inn og ut som den vil av buret.

Og det er ca 25 burtråder her på Sonen så jeg skal ikke lage en ny. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, syns bare det er såå fælt å høre han bjeffe sånn. Men det må vel til.

Overser han til han blir rolig, blir litt gal når jeg kommer inn igjen, så venter med oppmerksomhet til han roer seg :) Det er fordi jeg har lest det flere steder, å ikke gjøre noe ut av å komme inn igjen, siden det skal være vanlig at jeg kommer og går, og ikke noe happening.

Aha da skjønner jeg det, hvis du føler det funker så fortsett slik! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også glemmer du bare hele buret for det går så innmari fint uten. :) Men selvfølgelig dersom du synes at buret er et veldig veldig flott møbel og gjerne vil ha det inne, så lar du ihvertfall burdøra stå åpen slik at hunden kan gå inn og ut som den vil av buret.

Og det er ca 25 burtråder her på Sonen så jeg skal ikke lage en ny. ;)

Ja, jeg får aldri bestemt meg...Lite bur har jeg aldri brukt, men han har et bur for store hunder så han får rørt seg greit.. Jeg ville egentlig at han skulle være løs, og har slitt med hjemmealenetreningen, og da var en del av rådene å sette han i buret slik at han føler seg trygg.. Jeg er som sagt ikke helt enig med meg selv enda, hva jeg føler er best for han og oss, men jeg håper å finne det ut snart. Tenker det ikke blir noe bedre for han når han noen ganger må være i bur og noen ganger løs heller. Matmor må bestemme seg! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at når det gjelder trening på å være alene hjemme, så lager ikke jeg noe styr ut av det. Jeg trener egentlig ikke. Jeg bare lar dem være alene hjemme. Jeg rydder unna og sørger for at valpen har leker o.l. å herje med, og så drar jeg hjemmefra, gjerne en halvtime eller en time. Løper ikke ut og inn døren i ett sett, og gjør ikke noe styr ut av det. Har sett inn vinduet at valpen kanskje har ult en liten stund, og så har de slått seg til ro og lagt seg ned for å sove. Jeg regner med at de roer seg og styrer ikke noe videre med det. Det har gått fint. Har heller aldri hatt hund i bur. Nå har jeg ofte hatt voksen hund fra før, og det hjelper jo mye, men jeg gjør egentlig ikke noe særlig annerledes om jeg bare har valp eller om jeg har valp og voksen sammen.

Nå fungerer selvsagt ikke dette på alle. Noen hunder har skikkelig separasjonsangst, men jeg synes stort sett at det enkle ofte er det beste. :aww:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...