Gå til innhold
Hundesonen.no

Idefagskolen anyone?


Guest Kåre Lise
 Share

Recommended Posts

Guest Kåre Lise

Noen her som går der, har gått der eller kjenner litt til skolen?

Leker litt med tanken og har i dag fått bekreftet plass på 3D om jeg vil. :thumbs: Skal i møte med de og finne ut litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på Idefagskolen nå og skal gå ett år til her. Jeg går fotofag. Har ikke vært noe særlig bortom 3D, men mener de er veldig kjent for 3D linjen sin og at den skal være veldig bra. Tror de stadig vinner priser der hehe. spennende da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min gikk 3D linjen for en del år siden. Det er veldig fritt der og få økter med undervisning. Det er mest det at man sitter på pc'n og jobber mens lærerne er tilstede for evt hjelp. Mye slapp arbeidsmoral og de fleste satt bare å spilte WOW i klassen hans.

Mitt inntrykk av skolen er at det er latterlig dyrt og du får ikke en utdanning som er verdt særlig mye i forhold til hva du gir i tid og penger for den. Du får inget karakterbevis når du slutter, kun bestått eller ikke bestått. Du får heller ingen studiepoeng.

Det er nok også veldig vanskelig å få en relevant jobb selv om du er god, fordi de vil helst ha folk som kan programmere litt ved siden av, noe du ikke lærer på akkurat den linjen. Huff, her ble det mye negativt. Jeg har venner som har gått andre linjer på Idefagskolen som har fått relevant jobb i ettertid, men disse har vært eksepsjonelt gode i det de gjør. Jeg ville ha sett meg om etter andre utdanningsveier med godkjente skoler hvor du får en karakter på arbeidet du gjør. Altså ikke NKF og lignende skoler. Høyskolen i Buskerud f eks. har mye bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Hehe vært i informasjonsmøte så nå gjenstår det bare at det ordner seg med NAV.. Jeg er forsåvidt klar over det du skriver mushi og derfor jeg har valgt det litt vekk frem til nå men nå blir det likevel endel av annen erfaring med 3D og ikke skal jeg betale det eller. Kommer nok IKKE til å bli sittende med WOW.. :D Snakka også om mulig bachelor så det er fullt mulig om man står på og ta ett 3 år i utlandet og få tittel. Laster ned Maya her nå :D

Jeg vurderer forresten seriøst å leie ut 2 etg her for en periode f.eks ett "skoleår" om noen vet av noen som trenger husvære hvor det går an å ha hund, helst tispe med hensyn til hannhundmonsteret mitt. :)

Du får heller ingen studiepoeng.

Får nå hvertfall fagskolepoeng på 3D uten at jeg skal påberope meg å skjønne en dritt av poengverden. :) Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var inne og leste om det nå og dette er helt nytt for meg. Veldig bra at også fagskolene får en slags poengsystem, får bare håpe det er like gjennomført om studiepoengene :) Jeg synes de har en lattelig stiv pris på studiene sine, men kan skjønne at det er et alternativ hvis NAV hjelper til. De tar nesten dobbel pris av hva jeg betaler i året for BI :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...