Gå til innhold
Hundesonen.no

Tid for valpekurs


Gjest
 Share

Recommended Posts

Ser at de fleste hundeskolene her i området tar sommerferie nå, og hundeskolen jeg egentlig hadde bestemt meg for har ikke valpekurs før i slutten av august. Da begynner valpen min å nærme seg 5 mnd, og jeg synes kanskje det blir litt i seneste laget å gå valpekurs. Eller hva tror dere? Oppdretter anbefalte meg å komme i gang så fort som mulig. Jeg hadde kanskje tenkt til å drøye et par uker etter at jeg fikk han hvertfall - men ikke helt til slutten av august!

Ser at Norges hundetrenerforbund har kurs i hele sommer, men jeg er blitt litt skeptisk til de etter å ha hørt mye forskjellig derfra. Virker som det kommer veldig an på instuktøren om man blir fornøyd eller ikke.

Jeg trenger tips og råd! Vet dere kanskje om noen flere hundeskoler i nærheten av Ski?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktigste er jo igrunn sosialiseringen med andre hunder(på samme alder, eller trygge ung voksne hunder), mennesker og steder i begynnelsen. SÅ om du fikser det selv så går det sikkert bra, og trener ellers på egenhånd. Men jeg er ikke 100 % sikkert. bare det jeg har lest her og der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke synes det blir for langt å reise inn til oslo vet jeg at det går valpehurs hele sommeren hos Hundeakademiet. De har to steder de holder kurs, det ene er i Sofienbergparker/Grünerløkka og det andre stedet er ved Frognerparken. Jeg gikk på valpekurs der og er veldig fornøyd :) De har et ganske intensivt kurs med to kvelder i uken i 3,5 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på det samme! Min frøken er 3 måneder i dag, og jeg fikk henne for 4 uker siden. Tenkte å lære henne å kjenne før jeg meldte henne på valpekurs, men nå løper jo tiden fra oss! Synes også august er litt sent, så hvis noen også kjenner til noen steder i Lillestrøm området. (Akershus generelt?) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...