Gå til innhold
Hundesonen.no

Tid for valpekurs

Recommended Posts

Skrevet

Ser at de fleste hundeskolene her i området tar sommerferie nå, og hundeskolen jeg egentlig hadde bestemt meg for har ikke valpekurs før i slutten av august. Da begynner valpen min å nærme seg 5 mnd, og jeg synes kanskje det blir litt i seneste laget å gå valpekurs. Eller hva tror dere? Oppdretter anbefalte meg å komme i gang så fort som mulig. Jeg hadde kanskje tenkt til å drøye et par uker etter at jeg fikk han hvertfall - men ikke helt til slutten av august!

Ser at Norges hundetrenerforbund har kurs i hele sommer, men jeg er blitt litt skeptisk til de etter å ha hørt mye forskjellig derfra. Virker som det kommer veldig an på instuktøren om man blir fornøyd eller ikke.

Jeg trenger tips og råd! Vet dere kanskje om noen flere hundeskoler i nærheten av Ski?

Skrevet

Det er viktigste er jo igrunn sosialiseringen med andre hunder(på samme alder, eller trygge ung voksne hunder), mennesker og steder i begynnelsen. SÅ om du fikser det selv så går det sikkert bra, og trener ellers på egenhånd. Men jeg er ikke 100 % sikkert. bare det jeg har lest her og der.

Skrevet

Hvis du ikke synes det blir for langt å reise inn til oslo vet jeg at det går valpehurs hele sommeren hos Hundeakademiet. De har to steder de holder kurs, det ene er i Sofienbergparker/Grünerløkka og det andre stedet er ved Frognerparken. Jeg gikk på valpekurs der og er veldig fornøyd :) De har et ganske intensivt kurs med to kvelder i uken i 3,5 uker.

Guest janson
Skrevet

Jeg vil anbefale familiehunden.no på Skullerud. Trivelig instruktør og ålreite treningsmetoder. Fra Langhus så bruker jeg vel 10-15 min til kursplassen.

Skrevet

Jeg lurer på det samme! Min frøken er 3 måneder i dag, og jeg fikk henne for 4 uker siden. Tenkte å lære henne å kjenne før jeg meldte henne på valpekurs, men nå løper jo tiden fra oss! Synes også august er litt sent, så hvis noen også kjenner til noen steder i Lillestrøm området. (Akershus generelt?) :)