SusanneL Skrevet 28. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 28. Mai 2012 Kommer også an på hva man kaller "blått"... Blå bearded collies kan ha øyne som harmonerer med pelsfargen - dvs blågrå-aktige. Noen få (i alle farger) kan også ha disse skikkelige isblå (vi kaller det glassøye) - som old english sheepdog, men det blir nok slaktet i utst.ringen.. Susanne Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pingo Skrevet 29. Mai 2012 Rapporter Share Skrevet 29. Mai 2012 Det er vel også tillatt på bm og askegrå Mudier også tror jeg... Bare på merlene, ikke i noen annen farge. Askegrå kan ha ganske lyse øyne uten at det gjør noe, men skal aldri ha blå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 7. Juni 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2012 På tv om dagen er det en reklame for Finn.no. En katt av rasen Scottish Fold erter med vilje på seg gatas bulldog (ser ut som engelsk bulldog), så stikker katten av inn katteluken sin hjemme. Bulldogen raser etter og setter seg halvveis fast i katteluka, men river den med seg og stormer inn i huset etter katta. Det er når den står fast et øyeblikk i luka at man kan se den har blå øyne. Det overrasket meg. Jeg kan aldri huske å ha sett det hos bulldog før. Jeg har ikke googlet for å finne rasestandarden for e. bulldog og sjekket om det er en tillatt øyefarge eller ikke. Mulig andre kan svare på det på stående fot? ETTER-REDIGERT; navnet på katterasen rettet fra Scottish Curl til Scottish Fold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100021 Skrevet 7. Juni 2012 Rapporter Share Skrevet 7. Juni 2012 På tv om dagen er det en reklame for Finn.no. En katt av rasen Scottish Curl erter med vilje på seg gatas bulldog (ser ut som engelsk bulldog), så stikker katten av inn katteluken sin hjemme. Bulldogen raser etter og setter seg halvveis fast i katteluka, men river den med seg og stormer inn i huset etter katta. Det er når den står fast et øyeblikk i luka at man kan se den har blå øyne. Det overrasket meg. Jeg kan aldri huske å ha sett det hos bulldog før. Jeg har ikke googlet for å finne rasestandarden for e. bulldog og sjekket om det er en tillatt øyefarge eller ikke. Mulig andre kan svare på det på stående fot? "Øyne: Runde, moderat store, verken dyptliggende etter utstående. Meget mørke, nesten sorte, det vises ikke noe hvitt når hunden ser rett fremover. Sett forfra lavt plasserte og langt fra ørene. Plassert vannrett på linje med stoppen og i rett vinkel til pannefuren. God innbyrdes avstand, men ytterste øyekrok må befinne seg i kant med kinnets ytterlinje. Ikke tydelige øyeproblemer." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts