Gå til innhold
Hundesonen.no

drypperi

Tina

Recommended Posts

Skrevet

Hej allesammen.

Min den ældste vovse er begyndt nogle gange at dryppe lidt indenfor... jeg er lidt bekymret, tror I jeg skal tage til dyrlæge eller er det normalt for en ældre herre? :(

Skrevet

Huffda, det må være en litt tøff situasjon, fordi hunden kan jo ikke noe for det, men man må jo alikevel gjøre noe :( Jeg har desverre ingen råd, men husk at eldre mennesker også har lekkasjer, bare synd på hundene som ikke kan gjøre noe for å forhindre det :(

Lykke til da! La oss høre hvordan det går! Og ja jeg synes du burde ta han til veterinæren, så er du på den sikre siden iallefall :(

Hilsen Michelle & Askepott ! :(

Skrevet

Ja hvis du tar ham til dyrlægen så får du i hvertfald et svar hvad det kan være og hvordan du evt kan behandle det senere hen hvis det er fordi han er blevet for gammel..

Skrevet

Ja nu skal vi hvert fald til dyrlægen!!! Jeg har lige opdaget at der er synligt blod i urinen!!! -Åh nej :-o

Det lyder mere alvorligt ikke?

Åh nej :-o bare han ikke er sådan rigtigt syg. Nu er jeg da sikker på ikke at kunne sove i nat. Jeg smutter rask til dyrlægen i morgen tidlig. :''(

Skrevet

Oida, men det går sikkert bra ! Bare tenk på han du, og prøv å få han til å sove så godt som mulig, kanskje han har det litt slitsomt og ikke kan si noe, da er det godt med en eier som koser og passer på en !!! Så får vi ikke ta sorgene på forskudd!

Lykke til !!! :(

Skrevet

Mange tak for de søde ord :(

Jeg er en meget bekymret hundemor, men hellere lidt pylret end ligeglad ikke... :oops:

Jeg har lige prøvet at undersøge hans ...tja hva mon sådan en hedder på norsk...hans tissefyr, (håber I forstår :oops: ) og jeg må ikke få lov til at røre ved det område, så der må helt sikkert være noget der ikke er så godt dernede. Men vi får se i morgen...jeg skal nok rapportere når jeg ved noget mere. Har I prøvet noget lignende eller kender I nogen der har? :?

Skrevet

Gud så søtt: tissefyr !!!! DET var søtt hehe!

Norske ord for penis: Tissemann (brukt i sør norge)

Tissefant (Brukt over hele landet tror jeg)

Tisselur (Brukt i Nord Norge)

Tissen (Brukt i sør norge)

HAHA hva jeg ikke kan :(

Skrevet

Jeg har ikke prøvet det. Eller noget lignende... Heldigvis har Rocky ikke været en hund som har fejlet noget indtil videre :(

Skrevet

hi hi...ha ha...he he... :(

Michelle du er morsom!!! :(

Tissefyr er vist ikke officielt dansk...måske mere slang vil jeg tro. :( Vi siger nok mest tissemand.

Du må være en form for ekspert ud i peniser? :(

Skrevet

Så har vi været afsted til dyrlæge, og det var heldigvis ikke noget vildt alvorligt. Det viste sig at være forhudsbetændelse, og vi har fået diverse midler med hjem for at kurere det. Antibiotika og sådan noget rensestads til tissefyren. Stakkels lille pus...lægen sagde at han højst sandsynlig har haft ret ondt. Men det er godt at det er overstået og at det ikke var noget dødeligt. :(

Skrevet

Mange tak for de søde ord. I kan tro jeg kommer tæt på ham nu hvor jeg skal rense tissefyren. Han er bestemt ikke glad for det, jeg føler også lidt jeg voldtager min stakkels hund.... bare han ikke mister al stoltheden sin. :oops: :oops:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...