Gå til innhold
Hundesonen.no

Få flybillett som billett, og ikke et ark/PDF-fil etc

Recommended Posts

Skrevet

Vanskelig å finne en forklarende overskrift til dette spørsmålet...

Men jeg skal gi en reise i bursdagsgave, og ønsker å gi selve flybilletten på bursdagen. I våre dager får vi jo stort sett flybilletten på mail og printer ut et ark eller tar vare på referansenummeret, men det er jo ikke like fint å få et stort ark i bursdagspresang :)

Om jeg bestiller flybillett gjennom Finn.no, Expedia eller direkte fra flyselskapet, hvordan er det mulig å få tak i en sånn fin, liten billettsak som denne?

1282743958933_526.jpg

Den må hentes ut 2 uker før selve flyreisen. Er det mulig å bare dra opp på Gardermoen og hente ut f.eks boarding-kortet fra en av automatene der oppe? Selv så tidlig?

Skrevet

Du kan ikke hente ut billetten før samme dag / 24 timer før reisen (på automat) - litt usikker på om det er samme dag eller ei. Men det hjelper deg iallefall ikke.

Og hos Norwegian får du jo uansett ikke en slik billett, de har en papirlapp som er tynn og lett - skal spares penger på alt ;)

Du får henvende deg til reiseselskapet du bestiller fra, men jeg er sterkt i tvil om at du får en slik papirbillett FØR du sjekker inn i dagens luftfart. Harde økonomiske tider - man må kutte ned på alt for å få råd til å tilby flyreisene til en lavere pris enn det det koster å utføre selve reisen for flyselskapet.

Skrevet

Lag den selv, vel :D Skal lage mockup-flybilletter til ei venninne til sommern, det blir som et gavekort på en reise :) Kan sikkert lage for deg i samme slengen, men jeg har dessverre ikke tid før juni.

Skrevet

Åh, mockup-billett hadde vært noe! Men bursdagen er 2. juni :( Finnes det noe program for slik så jeg kanskje klarer å lage det selv?

Hm, Inkscape kanskje? De fleste sånne programmer er litt dyre, og uansett så må du sette deg inn i en programmet før du kan jobbe særlig effektivt. Men jeg kan klare til 2. juni, det tar meg ikke stort mer enn et par timer hvis du har all informasjon klar. Sender i pdf og så kan du printe på litt grov papp/papir og klippe ut :)

Edit: inkscape er et gratisprogram, jeg bruker adobe-pakken og den er dyyyyr :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...