Gå til innhold
Hundesonen.no

Føler ikke hunden min har det som den skal i det nye hjemmet


Stian-e
 Share

Recommended Posts

Guest Gråtass

Ærlig talt folkens, dere vet ingenting om dette ekteparet sitt forhold til hunden, kun Stian-e sin fremstilling. Jeg blir provosert at man sier i denne tråden at man ikke kan ha "eldre folk" som hundeeiere. Jeg har en valpekjøper som blir 70 år neste år, hun er på rekrutt landslaget i LP!

Stian-e angrer på at bikkja er omplassert, nå som han og Wigdis ikke er sammen lengre så passet det han å få igjen hunden. Men fordi den er solgt, så er ikke det en opsjon. Synd for Stian-e, ikke sikkert det er like synd for hunden. Forøvrig så er det ingen sammenheng mellom understimulering og utvikling av aggresjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg tviler sterkt på at den kontrakten holder vann. Du kan neppe bare "hente ham" som du sier, hunden er deres og du har sannsynligvis ingen rettigheter med mindre vi snakker om mishandel, noe vi åpen

Hva du mener at hunden trenger er totalt irrelevant i denne sammenhengen, så lenge nåværende eiere holder seg innenfor loven. Etter det du har opplyst, så gjør de absolutt det; om hunden har adferdspr

Det blir vel litt off topic, men det er mye som skjer i hodet på en rottweiler hannhund i perioden fra 2 til 3 år. Det er ikke sikkert han hadde vært så keen på å tusle ved siden av deg lenger heller,

70 er det nye 50, er det ikke det man sier? :ball:

Syns det hjelper lite å kritisere at omplasseringen har funnet sted. Gjort er gjort osv.. Kanskje ekteparet er mottakelig for råd og veiledning? Dersom de er innstilt på å beholde hunden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår hva dere mener folkens men vil selfølgelig høre andre sine meninger fordi jeg syntes det er kjempe tris å se at godgutten jeg hadde står i en hage å er såpass understimulert. hunden blir jo selfølgelig formet etter eiger som noen av dere sier å skule absolutt ikke omplasert til eldre mennesker. dem så ikke gammle å utslitt ut når jeg møtte dem å dem fungerer jo greit må jeg si men dem blir jo eldre å eldre å sliter med en rottweiler som veier mer en damen som har den.

Kunne selfølgelig hjulpet dem men somsagt flytter jeg til spania om en måned å foreslo å sette dem opp med hundehjelpen i stavanger å sa at det hadde våre en god ide. da hadde det våre greit. men når dem ikke engang vil motta hjelp når dem gjør det tilogme gratis da forstår jeg ingeting. men ja pim jeg ønsker å høre fra andre her at jeg har rett å støtte fordi det er vanskelig situasjon for meg når jeg ser hvordan det går. kanskje jeg overreagerer. kanskje andre mennesker ikke ser så alvorlig på det en det jeg gjør men det er fordi det var min hund å ønsker at han skal ha det bra. forstår ? :-)

...Må si meg veldig enig med Pim..

Som hundeeiere har vi lov å begå "feil" i hundeoppdragelsen..uten at det kommer inn under dyre-mishandling. (noe vi alle gjør :)

Men du kan støtte og veilede ny eier (slik en oppdretter vil gjøre det) ..om du har kapasitet til det.

Eller du kan vidreformidle kontakt mellom nåværende eier og hundens oppdretter.

Edit: Tror du fortsatt skal forsøke å stole på at kriteriene for at du nettopp valgte dette paret som nye eiere står ved lag.. og ikke minst ta også hundens alder og med på kjøpet for din opplevelse av at han er anderledes.

Det underliggende her er tydeligvis at du angrer omplasseringen og vil ha hunden til bake.

Du kan jo uttrykke dette til eierene å se hva de sier.. Er det uaktuelt for dem..Bør du egentlig holde deg unna både hund og ny eier... Jeg er sikkert på at oppdretter av hunde vil ta på seg "oppdretter" ansvar ovenfor de nye eierene. Du kan jo tipse dem om hundeklubber og hundeskoler med kompetanse.

Alder betyr vel ingen ting..egentlig.. høy alder med hundeerfaring veier opp for mye.

Jeg gjør også feil men viss noen sier i fra til meg må jeg som alle andre rette opp i det. jeg har tilbud dem hjelp via hunde hjelpen i stavanger som er gratis men dem ønsket ikke det. Viss dem gjør feil å understimulerer hunden å jeg tilbyr dem hjelp å ikke ønsker det mener jeg at det ikke er bra. skal selfølgelig hjelpe dem den siste månden jeg bor i norge men blir langt å reise fra spania for å aktivisere hunden for dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tilbud dem hjelp via hunde hjelpen i stavanger som er gratis men dem ønsket ikke det. Viss dem gjør feil å understimulerer hunden å jeg tilbyr dem hjelp å ikke ønsker det mener jeg at det ikke er bra. skal selfølgelig hjelpe dem den siste månden jeg bor i norge men blir langt å reise fra spania for å aktivisere hunden for dem

Det forstår jeg godt at de takket nei til. Hundehjelpenfolka høres ut som å være et helt eget kapittel for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forstår jeg godt at de takket nei til. Hundehjelpenfolka høres ut som å være et helt eget kapittel for seg selv.

Er ikke enig i det. snakket med en dame der som jeg traff å når dem trener hunden med bare positiv trening å ikke nagativt syntes ikke jeg det er noe som høres galt ut. å når man trenger hjelp bør man ta imot det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan selfølgelig være så uenig dere ønsker dere som ikke er enig med meg. men når jeg som tidligere hunde eiger ser at hunden begynner å få negative sider så er ikke det kjekt for meg å se. mener ikke det er galt å være 70 å ha hund men selfølgelig bør man tenke over hva hund man har utofra omstendighetene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke enig i det. snakket med en dame der som jeg traff å når dem trener hunden med bare positiv trening å ikke nagativt syntes ikke jeg det er noe som høres galt ut. å når man trenger hjelp bør man ta imot det

Hjelp og hjelp, fru Blom.

Her er jo noen synspunkter om hvordan Hundehjelpen drives: http://hundesonen.no...stremt-kanskje/

Hva med å vise de noen enkle knep for å mentalttrene eller gi mosjon for Rottisen på gården da? Tips til kurs eller litteratur kan også være til stor hjelp for dem for å øke kunnskapen sin rundt tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp og hjelp, fru Blom.

Her er jo noen synspunkter om hvordan Hundehjelpen drives: http://hundesonen.no...stremt-kanskje/

Hva med å vise de noen enkle knep for å mentalttrene eller gi mosjon for Rottisen på gården da? Tips til kurs eller litteratur kan også være til stor hjelp for dem for å øke kunnskapen sin rundt tema.

Ok da forstår jeg litt mer. hvirket veldig seriøst og hyggelig ut denne damen. men kan jo selfølgelig ikke høre å stole 100 % på alle. men jeg får nesten bare gjøre det jeg kan før jeg reiser å håper det blir bedre og lettere for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

For det ene så er ikke alle 70 åringer av typen ikke egnet til å ha en stor hund. Virker som du angrer på at du omplasserte hunden. Hva med å gi dem en bok med triks eller lett sporarbeid og en haug med godbiter til hunden som en takk for deg, for du reise jo til Spania.

Du kan nemlig ikke komme og presse på aat dem må legge om stilen da setter dem bare ut piggene og ingen forhold blir bedre. Men hvis du kan være taktikker og fortelle tingene san at dem tror det er sin idee da er det lettere å få gjenomslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke gå å snakke med dem og få den tilbake, du kan vel ta med deg bikkja til spania? Den vil få det mye bedre hos deg enn hos de gamle, som jeg har lest så får den bare kos, mat, vann og får lov til å stå i hagen litt og ikke noe mer enn det. det er ikke bra for en bikkje i det hele tatt.. så jeg ville ha reist å snakket med dem om å få kjøpe han tilbake og ta han med til spania. Er ikke så mye annet å gjøre enn det, hjelper svært dårlig å sitte her inne å snakke om det.. du MÅ komme i gang og få gjort noe vis du evt skal ha han. . Håper det ordner seg, og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke gå å snakke med dem og få den tilbake, du kan vel ta med deg bikkja til spania? Den vil få det mye bedre hos deg enn hos de gamle, som jeg har lest så får den bare kos, mat, vann og får lov til å stå i hagen litt og ikke noe mer enn det. det er ikke bra for en bikkje i det hele tatt.. så jeg ville ha reist å snakket med dem om å få kjøpe han tilbake og ta han med til spania. Er ikke så mye annet å gjøre enn det, hjelper svært dårlig å sitte her inne å snakke om det.. du MÅ komme i gang og få gjort noe vis du evt skal ha han. . Håper det ordner seg, og lykke til :)

Snakket med dem men dem ville ikke forstå at det ikke går ann å ha det slik. jeg var ogsp på tur med ham for dem her om dagen å hadde han løs i skogen. der så han en annen hund å fløy rett på han. jeg fikk helt sjokk når jeg så det. hunden har aldri skadet en flue når han var min. å jeg kan jo ikke bare ta han fra dem heller så nå vet jeg ikke mer. tenkte å ta ham med til spania ja men ser dårlig ut nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med dem men dem ville ikke forstå at det ikke går ann å ha det slik. jeg var ogsp på tur med ham for dem her om dagen å hadde han løs i skogen. der så han en annen hund å fløy rett på han. jeg fikk helt sjokk når jeg så det. hunden har aldri skadet en flue når han var min. å jeg kan jo ikke bare ta han fra dem heller så nå vet jeg ikke mer. tenkte å ta ham med til spania ja men ser dårlig ut nå :(

Med en potensielt farlig hund, som denne åpenbart er, så er det bare et tidsspørsmål før noen blir skadet. Du kan jo kanskje opplyse dem om det? Hunden kan lett ble begjært avlivet dersom den skader eller dreper en annen hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en potensielt farlig hund, som denne åpenbart er, så er det bare et tidsspørsmål før noen blir skadet. Du kan jo kanskje opplyse dem om det? Hunden kan lett ble begjært avlivet dersom den skader eller dreper en annen hund.

For det første er det båndtvang i skogene nå, bare sånn at det er nevnt. For det andre er det ifølge din uttalelse da mange potensielt farlige hunder der ute da, for jeg vet om mange hannhunder som ikke tar mange ørene for å bli provosert/har samkjønnsaggresjon. Blant Rottweilerhannene må jeg si at jeg opplever at det er ganske mye av det sistnevnte, såpass mye faktisk at jeg foretrekker å møte Rottishanner som synlig er under svært god kontroll av fører.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er det båndtvang i skogene nå, bare sånn at det er nevnt. For det andre er det ifølge din uttalelse da mange potensielt farlige hunder der ute da, for jeg vet om mange hannhunder som ikke tar mange ørene for å bli provosert/har samkjønnsaggresjon. Blant Rottweilerhannene må jeg si at jeg opplever at det er ganske mye av det sistnevnte, såpass mye faktisk at jeg foretrekker å møte Rottishanner som synlig er under svært god kontroll av fører.

Eh, hvorfor forteller du MEG dette? Det er ikke jeg som slipper min "samkjønnsaggressive" rottishann løs i skogen, bare sånn at DET er nevnt. Og ja, en hund som angriper en annen er POTENSIELT farlig what so ever. Og om denne potensielt farlige hunden skulle angripe (enten fordi den er løs eller fordi eierne ikke klarer å holde den igjen, eller hva det nå måtte være som er årsaken til at bikkjen er ute av kontroll) så risikerer man en anmeldelse og i verste fall krav om avliving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, hvorfor forteller du MEG dette? Det er ikke jeg som slipper min "samkjønnsaggressive" rottishann løs i skogen, bare sånn at DET er nevnt. Og ja, en hund som angriper en annen er POTENSIELT farlig what so ever. Og om denne potensielt farlige hunden skulle angripe (enten fordi den er løs eller fordi eierne ikke klarer å holde den igjen, eller hva det nå måtte være som er årsaken til at bikkjen er ute av kontroll) så risikerer man en anmeldelse og i verste fall krav om avliving.

Så så...

Ro nå ned på flere plan du, så skal du se at det ikke er så mye å hisse seg opp for og lage drama utav ;)

TIlført: Jeg peker på formuleringen og SKRIKING - ikke en bagatellisering av en hendelse som vi vet alt for lite om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så så...

Ro nå ned på flere plan du, så skal du se at det ikke er så mye å hisse seg opp for og lage drama utav ;)

Så du mener det er hysteri og å overdramatisere, dersom jeg påpeker at en diger hund som angriper andre hunder er potensielt farlig? Håper jeg ikke møter deg og dine bikkjer i skogen (utenom båndtvangsperioden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener det er hysteri og å overdramatisere, dersom jeg påpeker at en diger hund som angriper andre hunder er potensielt farlig? Håper jeg ikke møter deg og dine bikkjer i skogen (utenom båndtvangsperioden).

Jeg ser bare på hvordan du formidler deg, jeg :innocent:

Morsomt å se at du tramper blindt videre og trekker en konklusjon (fra luften) om at bikkjene mine også er potensielt farlige - utenfor båndtvangsperioden. Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser bare på hvordan du formidler deg, jeg :innocent:

Morsomt å se at du tramper blindt videre og trekker en konklusjon (fra luften) om at bikkjene mine også er potensielt farlige - utenfor båndtvangsperioden. Jaja.

Kjære, søte Hundevennen, hvis du vil ha det inn med teskje, skal du få det. Jeg ordlegger meg utifra hvordan ts forteller om hendelsen i skogen med sin tidligere rottis. En hund som angriper andre hunder er farlige, det er DET som er definisjonen på en farlig hund. En hund som allerde har angrepet og kan komme til å skade eller drepe = farlig hund. Farlige hunder skal for øvrig holdes i bånd til en hver tid, uavhengig av båndtvangsperioden. Her ser det likevel ikke ut til at båndtvangen her er overholdt, det er nå én ting, en annen ting er at man på denne måten har fått konstatert at hunden er farlig.

Har man en farlig hund, så kan det være greit å opplyse dette, i følge ts direkte naive, ekteparet om at en slik hund kan komme til å gjøre skade, siden de åpenbart ikke har kontroll på den. Gjør den skade, kan hunden kreves avlivet. Kanskje det kan være en tankevekker for disse personene. DET var poenget mitt, forsto du nå? No drama.

Så. Når du utifra hvordan DU velger å ordlegge deg, tilsynelatende tar lett på aggresjon hos hunder, og ikke en gang ser ut til å ville kategorisere en samkjønnsaggressiv hund (ute av kontroll) som farlig, så må jeg få si at jeg ikke ønsker å møte deg, nei! Så får du synes at det er både rart og merkelig. Og den konklusjonen kom verken fra luften eller fra fantasien, den kom som følge av dine ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, søte Hundevennen, hvis du vil ha det inn med teskje, skal du få det.

Den der teskja di skal du få ha for deg selv sammen med ett par andre dårlige diskusjonsteknikker og forutsigbare formuleringer.

Jeg ordlegger meg utifra hvordan ts forteller om hendelsen i skogen med sin tidligere rottis. En hund som angriper andre hunder er farlige, det er DET som er definisjonen på en farlig hund. En hund som allerde har angrepet og kan komme til å skade eller drepe = farlig hund. Farlige hunder skal for øvrig holdes i bånd til en hver tid, uavhengig av båndtvangsperioden. For øvrig ser det ikke ut til at båndtvangen her er overholdt, det er nå én ting, en annen ting er at man på denne måten har fått konstatert at hunden er farlig.

Har man en farlig hund, så kan det være greit å opplyse dette, i følge ts direkte naive, ekteparet om at en slik hund kan komme til å gjøre skade, siden de åpenbart ikke har kontroll på den. Gjør den skade, kan hunden kreves avlivet. Kanskje det kan være en tankevekker for disse personene. DET var poenget mitt, forsto du nå? No drama.

Så. Når du utifra hvordan DU velger å ordlegge deg, tilsynelatende tar lett på aggresjon hos hunder, og ikke en gang ser ut til å ville kategorisere en kjønnsaggressiv hund (ute av kontroll) som farlig, så må jeg få si at jeg ikke ønsker å møte deg, nei! Så får du synes at det er både rart og merkelig.

Du var nok der i skogen med ts du, og så sikkert hele hendelsen! I tillegg har du jo møtt ekteparet og stemplet de som både naive og tilsynelatende kunnskapsløse. Du mener kanskje at de ikke kjenner hunden de eier heller, kanskje?

Jeg ser også at du leser enormt mye mellom linjene og dramatiserer for deg selv der (jeg snakker ikke nødvendigvis om hendelsen her), men din måte å tolke og skrive på, det skal jeg ikke stoppe deg fra. Men overse, det kan jeg heretter derimot gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der teskja di skal du få ha for deg selv sammen med ett par andre dårlige diskusjonsteknikker og forutsigbare formuleringer.

Du tuller med meg nå, sant? Jeg diskuterer en sak, og virkelig prøver å komme med et konstruktivt innspill, og - bæm - der kommer Hundevennen og misforstår det som misforstås kan. Hehe, jeg vet ikke om det er fordi du føler deg truffet eller fordi du nå innser at du har misoppfattet meg fra første innlegg?

Du var nok der i skogen med ts du, og så sikkert hele hendelsen! I tillegg har du jo møtt ekteparet og stemplet de som både naive og tilsynelatende kunnskapsløse. Du mener kanskje at de ikke kjenner hunden de eier heller, kanskje?

Som sagt, jeg skriver at ekteparet FREMSTÅR som svært naive og jeg kan, som alle andre, her og nå kun forholde meg til hvordan ts beskriver dem. Og som sagt, de beskrives gjennomgående som naive og absolutt uegnet som eiere av denne rottisen, uansett om ts hadde vært superfornøyd med sitt valg av hjem til denne hunden eller ikke. Nå er det du som tillegger meg meninger. Vær så snill, dette burde du holde deg for god for, Hundevennen, skjerp deg!

Jeg ser også at du leser enormt mye mellom linjene og dramatiserer for deg selv der (jeg snakker ikke nødvendigvis om hendelsen her), men din måte å tolke og skrive på, det skal jeg ikke stoppe deg fra. Men overse, det kan jeg derimot gjøre...

Vet du, da foreslår jeg heller at du gjør det. Jeg verken leser eller legger så fryktelig mye mellom linjene, tvert i mot, så sier jeg gaske direkte det jeg mener, og hva jeg ville gjort i denne saken. Jeg skjønner ikke hvorfor du tar mine uttalelser så himla personlig. Kanskje DU kjenner dette ekteparet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor du tar mine uttalelser så himla personlig. Kanskje DU kjenner dette ekteparet?

Jeg tar ikke dine uttalelser personlig.

Jeg kjenner ikke ekteparet, hunden, x-eieren eller situasjonene. Jeg ser bare en side av saken som er delvis fremstilt over internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, hvorfor forteller du MEG dette? Det er ikke jeg som slipper min "samkjønnsaggressive" rottishann løs i skogen, bare sånn at DET er nevnt. Og ja, en hund som angriper en annen er POTENSIELT farlig what so ever. Og om denne potensielt farlige hunden skulle angripe (enten fordi den er løs eller fordi eierne ikke klarer å holde den igjen, eller hva det nå måtte være som er årsaken til at bikkjen er ute av kontroll) så risikerer man en anmeldelse og i verste fall krav om avliving.

Alle hunder er potensielt farlige, bare så det er nevnt.

Stian bør lære seg at gjort er gjort, spist er spist og elg er elg. Bikkja er omplassert til nye eiere han selv har valgt, og han kan mene, synse og tro så mye han orker her inne, det har ingen praktisk betydning for sakens utfall.

Get over it, get on with it.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...