Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Da får vi starte =)) Dette var en utstilling jeg var litt usikker på om jeg skulle melde på, men nå er veldig glad vi dro til :ahappy: Jolie slo til 10 måneder gammel, rimelig nedrøytet med 1.exc jk, 1.jkk, ck, 1.btk, Cert, BIR og BIG3! :D Kritikk for Eva Liljekvist Borg:

Meget feminin vetypet tik. Bra hode, uttrykk. Utmerket overlinje. Bra proposjoner. Passe benstamme. Korrekte vinkler. Rør seg med passe steglinje for alder. Pels i utvikling med gode anlegg.

Veldig fornøyd både med resultatene og med måten hun viser seg på, hun er en utrolig morsom hund å stille! Det ble en lang dag som begynte med i seng 2 om natten og opp 4 for å nå fergen, men absolutt vel verdt det :ahappy:

• Like 2
Skrevet

Gratulerer atter en gang, vennen. Det var utrolig gøy å se dere i ringen. Jolie er ikke bare nydelig, men også en skikkelig showhund :D Vel verdt lite søvn og turen opp dit, hihi.

Rina ble stilt for første gang på 2 år. Jeg hadde ingen forhåpninger, og resultatet ble som jeg trodde: VG og vinner av åpen klasse.

Dommeren ville hatt henne mer kvadratisk, med mer tilbakelagte skuldre, og sterkere overlinje.

Men jeg var kjempefornøyd med hvordan Rina var i ringen. Vi har som sagt ikke stilt på 2 år, og har heller ikke trent utstilling siden sist vi var i ringen. Sist vi stilte følte jeg at alt var kaotisk. Men i går stod hun som en statue, selv når dommer gikk over henne og telte tenner. Atter en gang lurer jeg på hvem som sniktrener hunden min *ler*

Dommeren (Eva Liljekvist Borg) var forresten utrolig hyggelig. Veldig direkte og fin med hundene. :D

Skrevet

Tusen takk, og tusen takk for en strålende (om en like halvgal som vanlig :lol: ) tur! Alltid like gøy ^_^ Og igjen, de bevegelsene til Rina.. Veldig gøy å se henne flyte rundt ringen (og kvadratisk er hun, det fortsetter jeg gjerne å krangle med deg om *fnis*)

Og ja, absolutt min type dommer uavhengig av resultat. Direkte, uten verken å dille eller være hardhendt og tar seg tid til å forklare hvorfor hun plasserer som hun gjør =))

Og grattis Izsa! :D

Skrevet

Rødt og blått, very good på Pia i dag. Og på grunn av oppførselen hennar i ringen, så er eg storfornøgd :D

Kritikken:

Utm. storlek, fina propor. valf hode m/bra uttrykk. Bra pigment. Bra hals, korr. R. linje. Tiltrekkelig kropp for alder. Kunne ha en snyggare svans. Bra vinklar. Rør seg bra. Behøver venja seg i miljøen. Lovande pels.

Kva står "R. linje" for?

Skrevet

Rødt og blått, very good på Pia i dag. Og på grunn av oppførselen hennar i ringen, så er eg storfornøgd :D

Kritikken:

Utm. storlek, fina propor. valf hode m/bra uttrykk. Bra pigment. Bra hals, korr. R. linje. Tiltrekkelig kropp for alder. Kunne ha en snyggare svans. Bra vinklar. Rør seg bra. Behøver venja seg i miljøen. Lovande pels.

Kva står "R. linje" for?

Rygglinje?

Opplevd noen få som bruker det i stedet for overlinje.

Skrevet

Rygglinje?

Opplevd noen få som bruker det i stedet for overlinje.

Tenkte noko i den duren sjølv, men var ikkje heilt sikker. Så takktakk for svar :D

Skrevet

Grattis til fornøyde :D

Sjøl er eg ikke så veldig fronøyd, så tenker bedre lykke om 3uker istedenfor, hehe.

Har vel vært litt borstkjemt med resultatene til Santos tidligere :P

Skrevet

Da får vi starte =)) Dette var en utstilling jeg var litt usikker på om jeg skulle melde på, men nå er veldig glad vi dro til :ahappy: Jolie slo til 10 måneder gammel, rimelig nedrøytet med 1.exc jk, 1.jkk, ck, 1.btk, Cert, BIR og BIG3! :D Kritikk for Eva Liljekvist Borg:

Gratulerer så mye, søte du! Veldig stolt oppdretter (og deleier *fnis) :wub:

• Like 1
Skrevet

Gratulerer så mye, søte du! Veldig stolt oppdretter (og deleier *fnis) :wub:

Hihi, nei tenker frøken oppdretter var fornøyd og :ahappy: Og stolt av tøtteliten og, hun syns åpenbart utstiling er gøy (må bare jobbe litt med tempo, gøy å fyre av gårde i full fart i ringen, men det kan bli for mye show og *fnis* Men mye morsommere det enn en du må fyre opp ;))

Skrevet

Førde ja, der var vi og stilte 3 japaner tisper. klager da ikke på resultatene.

4 valper påmeldt 2 hanner og 2 tisper. tispen min ble BIR valp og Big 2 valp :D strålendes fornøyde med det.

13 voksne påmeldte, så var det pilefjerten(liten tispe er ikke alle dommere som liker dem små) Jessie sin tur i åpen klasse. fikk exe, 1konk og ck men ble ikke plassert i btk (var grådig mangen tisper som fikk ck og gikk videre). så stilte jeg veteranen vår Angel(Småen for de som kjenner oss) hun ble Bir veretan med ck og 4 btk og ikke minst 2BIS veteran :D glad vi tok turen da :)

• Like 1