Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden min er patellaoperert og begynner å bli rastløs


Recommended Posts

Tispen min opererte kneet sitt for patella for en uke siden og nå begynner hun å bli litt rastløs. Har dere noen tips til noe som kan underholde henne?Noe som ikke krever så mye fysisk.

Er det noen her som har hunder som har hatt denne operasjonen? Hvor mye lot dere hunden bevege seg før stingene ble tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan (skal ikke) hunden gå noe på foten for rehabilitering?

Kong med leverpostei, trikstrening som innebærer f.eks "velg rett hånd" (lukt) eller diverse gi labb / legg forlabbene i kryss osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye annet å tipse om enn ting å gnage på desverre.

Jeg har hatt en tispe som ble patellaoperert i begge knær, et kne i gangen. Hun fikk ikke trå på beinet på 6 uker, så fikk hun en uke hvor hun kunne trå på det, så ble det ny operasjon og nye 6 uker hvor hun ikke kunne trå nedpå.

Heldigvis var hun veldig rolig i utgangspunktet, men merket hun begynte å bli urolig på slutten ja.

Hadde også en valp på 5 mnd som ble operert i et kne, han skulle egentlig gå med gips og ikke trå på beinet på 6 uker han heller, men han var så rastløs og han fikk av seg gipsen allerede etter et døgn, selv med skjerm, vi var å byttet gips hver dag i 5 dager for han fikk den av seg hele tiden, så til slutt ga vi opp for dyrlegen mente at det var mer belastning for kneet å sette på ny hele tiden, gjorde mitt beste for å holde han i ro, men det var ikke enkelt. Han fikk masse ting å gnage på, godbitball, og aktivitets/hjernetrim liker å bryne seg litt på. Han ble heldigvis helt bra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) Jo, hun skal gå på beinet, men ikke noen turer enda, det er kun litt rusling i huset og ut på plenen for å tisse.

Jeg har hørt mye om den Kong leken, men tror det blir vanskelig for henne å komme til da snuten er så kort. Jeg får gå til innkjøp av tyggebein og se om jeg får laget en søkerunde (gjemme litt godbiter). Det er en kjedelig tid dette, merker at jeg selv blir rastløs. Etter å ha gått tur hver dag i fem år så er det rart og plutselig slippe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...