Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør man med umulige slektninger i jula?


LiLi

Recommended Posts

Her ser alle rart på meg hvis vi har besøk og jeg skraper sammen restene og tar det med meg ut til hundene, da kommer liksom den der "kan de spise det da?" vist kan de spise det men jeg må jo fordele det slik at alle hundene får smake, kan liksom ikke bare gi til en sånn at de andre ser på.

Har sluppet det derre med å dresere folk jeg for familiene våres har så passe vett at de har lært seg at hvis det er noe hundene kan få så får de av mor etter at gjestene er ferdig.

akkurat der tror jeg vi har vært heldig. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke LiLi`s lille hund har det særlig godt etter 10 sjokoladebiter... Det blir jo nesten mere en dagsrasjonen av mat... :wink:

Lær hunden "død" komandoen med håndtegn... Noen minutter etter at en skvetten tante har foret hunden så gir man komando om å dø...

Så hyler du å får panikk å river med deg hunden i springer ut å roper noen om at du må til dyrlegen å hundene er død osv.....

:lol: hoho.... :lol:

Det tror ikke jeg heller gitt..

Hihi, den var god :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En plate mørk sjokolade er nok til å drepe en hund på 40 kg så da kan man jo tenke seg hva 10 biter gjør med en hund på 2-3 kg da. :roll:

Jeg har desverre også slike slektninger som ikke hører etter. "Jammen han dør jo ikke av SÅ lite da" får jeg bare høre. Og jeg blir mer og mer sinna...

Men dette problemet er ikke her bare i jula da..

Hvis jeg har besøk og vi spiser vaffler eller noe så bare "mister" de en plate ned på gulvet..

Selv om jeg har sagt at han ikke får noe for han skal ha mat snart.

Saken er at Oscar vil spise kun på kveldstid og får han noe annet før så spiser han ikke maten sin.

Dette har jeg forklart de, men de gir han bare mer og sier "han må jo få mat". :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan synes som om de aller fleste her mener at slektninger, julemiddager osv. er noe herk fordi folk stikker til hunden noe ekstra..... men hva er egentlig problemet?

Altså - jeg har hatt hund i snart 16 år og enda har jeg ikke klart å oppdra mine foreldre og søsken - og helt ærlig - jeg driter i det også. Mine hunder er ikke sammen med disse menneskene så ofte og så lenge av gangen at de tar noe skade av det - eneste minuset er at de (hundene altså) omtrent setter seg på dem når de kommer på besøk i påvente av at matdrysset skal starte. Det plager ingen andre enn min kjære besøkende slektninger ..... som da selvsagt klager og spør om jeg kan fjerne hundene - hvilket jeg selvsagt gjør etterhvert, men først når jeg har poengtert at de selv har bedt om det ved sin oppførsel.

Hunder dør ikke av en sjokoladebit eller 10

Hunder dør ikke av ribbefett

Hunder dør ikke av julekaker

Hunder dør ikke av andre av julens godsaker

...jepp, noen blir kanskje dårlige i magen - men det er det - det skal rimelig mye sjokolade, ribbefett, småkaker og andre ting til før en hund tar skade av det - så jeg synes rett og slett dere skal la familien være som de pleier å være jeg - være blide og hyggelige - og om de gir hunden godis så si "det er greit, men bare en liten bit"

Altså - jeg ser ingen grunn til å få panikk og bli sur og sint fordi om familien ikke skjønner at hunder ikke bør få for mye snadder - det skal så absurd store mengder til før hunden tar skade av det at det helt og totalt meningsløst og lage en stor sak av dette bare for julen liksom......

Nei, kos dere i julen - la familie og hunder også kose seg............ litt dårlig mage og litt luftavgang får man leve med - det er tross alt bare en gang i året. :lol:

Seriøst?

Du er fult klar over at det er ett stoff i Sjokolade som er gift for hunder?

Hva er vitsen med å gi gift til hunden? Selv om det er i små mengder.

Det er bare tåpelig.

Ribbefett er som regel for salt for hunden, og skal derfor ikke gis.

Så bare for at det er en gang i året vil du utsette din egen hund for

dårlig mage. Eller at hunden generelt blir dårlig.

Beklager, men dette syntes jeg var idiotisk.

Prøver noen å gi Diego noe mat, så kjefter jeg dem huden full.

Det er rett og slett respektløst å gi noen andre sin hund mat uten tillattelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan synes som om de aller fleste her mener at slektninger, julemiddager osv. er noe herk fordi folk stikker til hunden noe ekstra..... men hva er egentlig problemet?

Altså - jeg har hatt hund i snart 16 år og enda har jeg ikke klart å oppdra mine foreldre og søsken - og helt ærlig - jeg driter i det også. Mine hunder er ikke sammen med disse menneskene så ofte og så lenge av gangen at de tar noe skade av det - eneste minuset er at de (hundene altså) omtrent setter seg på dem når de kommer på besøk i påvente av at matdrysset skal starte. Det plager ingen andre enn min kjære besøkende slektninger ..... som da selvsagt klager og spør om jeg kan fjerne hundene - hvilket jeg selvsagt gjør etterhvert, men først når jeg har poengtert at de selv har bedt om det ved sin oppførsel.

Hunder dør ikke av en sjokoladebit eller 10

Hunder dør ikke av ribbefett

Hunder dør ikke av julekaker

Hunder dør ikke av andre av julens godsaker

...jepp, noen blir kanskje dårlige i magen - men det er det - det skal rimelig mye sjokolade, ribbefett, småkaker og andre ting til før en hund tar skade av det - så jeg synes rett og slett dere skal la familien være som de pleier å være jeg - være blide og hyggelige - og om de gir hunden godis så si "det er greit, men bare en liten bit"

Altså - jeg ser ingen grunn til å få panikk og bli sur og sint fordi om familien ikke skjønner at hunder ikke bør få for mye snadder - det skal så absurd store mengder til før hunden tar skade av det at det helt og totalt meningsløst og lage en stor sak av dette bare for julen liksom......

Nei, kos dere i julen - la familie og hunder også kose seg............ litt dårlig mage og litt luftavgang får man leve med - det er tross alt bare en gang i året. :lol:

Min hund på 2,3 kg kan nok bli rimelig dårlig av en liten rute kokesjokolade. Hvis jeg ser noen gi min hund sjokolade så blir jeg fortvilet og sint. Uansett om hun ikke hadde dødd av det. Fordi at

1. Hunden har ikke godt av det!

2. Det er faktisk forsket på at sjokolade er farlig for hund

3. Hva om hunden har lært at tigge skal man ikke? Skal da noen uvitende gjeste få ødelegge hele opplegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buster er jo egentlig ganske robust med sine 40kg...

Men det er først å fremst at det ødelegger det at vi har lært han å gå vekk mens vi spiser, ser alt at han går etter de personene som gir han mat her nå, å det irriterer noe grenseløst, for på nyåret må vi nå trene på å ikke tigge igjen...

Hunden bryr seg katta i om det er jul, han skal ikke ha annet en hundefor & hundegodis uanz, men hjelper ikke hva vi sier i dette huset... #-o i morrest var det tydelige tegn til at han hadde fått noe rester, for noen hadde tatt feil av matskåla & vannskåla, så han har hatt bare skittent vann i natt........ Litt lei nå, å jula er ikke her enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å være superseriøs og se dem rett inn i øynene å si: Hunden er superallergisk og kan faktisk dø av mennekskemat. (passe vel best til litt mer uvante hundemennesker).

Syns fok bør respektere at hunden ikke skal ha mat. Ta med hundens bein og si: dette kan hunden spise, og ikke annet.

Vil de gi hunden no, sier jeg: Ok bare gi, men da overnatter hunden hos dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å være superseriøs og se dem rett inn i øynene å si: Hunden er superallergisk og kan faktisk dø av mennekskemat. (passe vel best til litt mer uvante hundemennesker).

Syns fok bør respektere at hunden ikke skal ha mat. Ta med hundens bein og si: dette kan hunden spise, og ikke annet.

Vil de gi hunden no, sier jeg: Ok bare gi, men da overnatter hunden hos dere.

Problemet er bare at jeg ikke kan å lyve... :? Og hunden min tåler faktisk det meste. Men jeg mener også helt klart at de bør respektere det bare jeg sier at hun ikke skal ha noe, men det er han der ene som ikke gjør det. Alle andre jeg kjenner gjør jo det, det tar jeg egentlig som en selvfølge, og folk som ikke viser såpass respekt omgås jeg ikke med frivillig. Men han er jo samboeren til mormor, og han skal være her på julaften, så har ikke så mye valg. Får vel bare ta med buret og ha henne der, selv om det er kjipt det og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...