Malamuten Skrevet 14. April 2012 Rapporter Skrevet 14. April 2012 Spor ja. Jeg skal på kurs i mai, men hadde vært gøy om jeg kunne begynt litt på egenhånd. Så spm er vell om noen vil/kan forklare meg over nett hvordan jeg begynner eller bør jeg vente til jeg har vært med på et kurs.? Det eneste jeg har gjort før er og dra en leke innsmurt i leverpostei etter meg, la det ligge litt også gå sporet, men det er med Kodak, han har det liksom ikke noe og si med siden han ikke skal konkurrere eller noe, men med Varga vil jeg gjøre det riktig med en gang, så jeg slipper og rette opp feil i ettertid. Så om noen har noen enkle tips til hvor man starter så vil jeg vite det(og jeg kan ingenting fra før) Siter
Rødhette&Ulven Skrevet 14. April 2012 Rapporter Skrevet 14. April 2012 Anbefaler deg å vente til du kommer deg på kurs - så får du en pangstart Det skal godt gjøres å drite seg helt ut, men det er mange ting man bør tenke på for å få det til så bra som mulig, så et godt kurs er ikke å forakte sånn i startgropa Også er det litt forskjell i forhold til hva slags spor du skal gå? Hvordan vil du at hunden skal gå spor, og hva slags sportyper skal du gå? Har du ambisjoner, eller skal du bare aktivisere? Disse tingene spiller også inn i forhold til hvordan du starter innlæringen, og hvor raskt du kan gå frem. Men hvis du skal gå spor med pinner eller gjenstander i, så ville jeg tjuvstarta med å trene på meldingsbiten i tiden frem mot kurset. Vil du ha apport, dekk eller annen type markering? 1 Siter
Malamuten Skrevet 14. April 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 14. April 2012 Takk for tips, da tror jeg at jeg venter. Vårt mål er konkurranse ja, så litt dumt og gjøre feil i starten. Siter
lucy Skrevet 14. April 2012 Rapporter Skrevet 14. April 2012 Jeg og ville kanskje ventet til etter kurs om målet er å konkurrere. Du kan jo bruke tiden til å lese om spor Jeg har "Nosarbete - en bok om spor och uppletande" av Maria Hagstrøm, og "Nesearbeid for hund" av Anne Lill Kvam, begge selges på Canis (de har og noen flere sporbøker der). Er det ID-spor du vil gå.. Lykke til på kurs, spor er kjempegøy Siter
Malamuten Skrevet 14. April 2012 Forfatter Rapporter Skrevet 14. April 2012 Lesing er ikke dumt nei, takk for bok tips, skal sjekke de ut Siter
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.