Gå til innhold
Hundesonen.no

Epilepsi


Turbo
 Share

Recommended Posts

Hei, har kanskje laget mange tråder i dag men er så bekymret for hunden min nå så vil finne ut hva dette er. Jeg mistenker at det er epilepsi etter at noen av dere tipset om det og jeg leste litt. Men det står så mye forskjellig på de sidene jeg leser og det er ikke mye som stemmer på de sidene heller. Så lurer på om noen av dere har noen sympomer, hva jeg må gjøre, eller noe sånt og om det er veldig alvorlig. Har aldri hatt hund som er sånn som turbo og det uroer meg veldig mye nå. Er det veldig dyrt for medisin/behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Husker ikke pris på behandling.

Det er ikke noe rart om du blir forvirret for epelepsi er ikke en krampe med besvimelse. Det kommer ann på hvor i hjernen det kommer fra og hvr kraftig etter hva jeg husker. Du har på mennesker petitt mal(svak epelepsi) og grand mal(kraftige anfall). Innen for disse så har du også variasjoner. Et menneske er gjerne sliten etterpå så jeg ville gitt hunden ro etter et anfall. Ellers er det noe medisin men vet ikke om det er forebyggende eller under anfall du skal bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tispa mi har epilepsi og hadde ganske kraftige anfall. Hos henne holdes det i sjakk med en tablett fenemal to ganger daglig. Tablettene er ikke dyre, de koster drøyt 90,- kroner for 100 tabletter, som da varer i 50 dager. Før hadde hun ca to anfall i måneden, men etter at hun startet på fenemal i starten av oktober har hun ikke hatt et eneste anfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...