Gå til innhold
Hundesonen.no

akkurat kommen hjem fra hundefødsel

~Marlene~

Recommended Posts

det var veldig spennende å følge med da kita(søstra til vega) valpet idag, jeg for d forsteste jeg kunne får å få med meg fødselen, å jeg hadde ikke trengt å stresse for det tok veldig lang tid! første valp kom etter 2 tima, neste kom etter 1 time, å dn 3dje kom etter halv time, det var enda flere valper igjen da jeg dro men jeg kunne ikkke sitte der mere å la tida gå mens mira var i hundegården med en gal border collie:P :mrgreen:

jeg har endelig vært med på min første hundefødsel! jeg ble sååå valpesjuk nå =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ståa er så langt: 8 valper! de tror det kommer flere :-o  jeg fikk hel sjokka! det var mange valper må jeg si, de  vil få problemer med å omplassere dem, men jeg skal hjelpe så godt jeg kan =D>

Dette er jo litt rart at du er sjokka over... for dette er noe jeg og flere advarte deg om når du selv ville sette kull på Vega, søsteren til den som fødte nå...

Fødsler er kjempe spennende ja, har vært med på mange forskjellige dyrearter :lol: Er ikke vokst opp på gård for ingenting :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var veldig spennende å følge med da kita(søstra til vega) valpet idag, jeg for d forsteste jeg kunne får å få med meg fødselen, å jeg hadde ikke trengt å stresse for det tok veldig lang tid! første valp kom etter 2 tima, neste kom etter 1 time, å dn 3dje kom etter halv time, det var enda flere valper igjen da jeg dro men jeg kunne ikkke sitte der mere å la tida gå mens mira var i hundegården med en gal border collie:P  :mrgreen:  

jeg har endelig vært med på min første hundefødsel! jeg ble sååå valpesjuk nå =D>

Ojj!!! :lol: Gratulerer! Første valpefødsel er en helt utrolig opplevelse... heldig som så en av mine favorittraser komme til verden! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo ikke min hund, den stakk av også da , å se viste ikke at nhu sku ha valper før hu var kjempesvær. jeg var tili ute da jeg trodde vega var drektig, men hun var jo ikke det, men jeg hadde valpekjøpere, å bare informerer jeg dere: 4 valper blei avivlet grunnet ikke nok melk å at det var vansker nok å omplassere valper på dyrebeskyttelsen=(

trist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo ikke min hund, den stakk av også da , å se viste ikke at nhu sku ha valper før hu var kjempesvær. jeg var tili ute da jeg trodde vega var drektig, men hun var jo ikke det, men jeg hadde valpekjøpere, å bare informerer jeg dere: 4 valper blei avivlet grunnet ikke nok melk å at det var vansker nok å omplassere valper på dyrebeskyttelsen=(

trist

HVA!? Kunne de ikke prøve å fóre dem med melke erstatning først!? Er du klar over at folk sitter med tåteflasker annenhver time med valpekull på 8-10 valper fordi at moren ikke vill ha dem og så avliver de disse!? :lol: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trist

Dere må bare unskylde at jeg blander meg inn og kommer med en krass tone, men det høres på meg ut som om dette "oppdrettet" er svært useriøst... Håper de valpene som ikke blr avlivd får gode hjem iallefall, og at alle andre som ønsker seg valpekull tenker seg om både 4 og 5 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med jeampi her..selv om tispa stakk av,burde de ha sjekka henne etterpå.eller visste de ikke at hun hadde løpetid? tispa mi stakk av en gang under løpetid,å jeg hadde mistanke om at hun hadde møtt en herremann på veien,så da dro vi til dyrlegen og fikk satt abortsprøyte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har også vært her inne i mange år så føler kjenner henne litt❤️Hvordan går det med hun nå?
    • Valpene har blitt store! Vil gjerne se oppdaterte bilder av resten av valpegjengen også 😍 Julehilsen fra Pod (8 mnd), Ild (1 år) og Floss (7 år).
    • Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...