Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Ja, som overskriften sier, lurer jeg på om noen vet om et sted man kan få kjøpt en stor pakke med griseører eller grisehaler til en billig penge? :) I nærheten av Tønsberg eller Stokke, helst :P

Guest Yellow
Skrevet

Sjekk innvandrerbutikker om du har det i nærheten, selger gjerne både grisehaler og snuter der, til en billig penge. :)

Og de er rå.

Skrevet

Sjekk innvandrerbutikker om du har det i nærheten, selger gjerne både grisehaler og snuter der, til en billig penge. :)

Og de er rå.

Rå? Haha ekkelt, ville egentlig hatt sånne som er tørka eller sånn, går det an å tørke dem selv? :)

Guest Yellow
Skrevet

Rå? Haha ekkelt, ville egentlig hatt sånne som er tørka eller sånn, går det an å tørke dem selv? :)

Det er da ikke noe ekkelt med rått kjøtt. :P Her gir jeg kun rått til hunden, eller varmebehandlet kjøtt som godbiter.

Men det går fint an å tørke de på rist i ovnen selv, ja. :)

Skal du kjøpe fra dyrebutikk o.l burde du iallefall sjekke at de ikke er røkt, eller inneholder salt.

Skrevet

Griseører ekke ekkelt, å flå en kanin og ta ut tarmene som stinker høgg og fordervelse, da kan vi begynne å snakke om litt ekkelt :blink: Men rått er gått! :)

Skrevet

Griseører ekke ekkelt, å flå en kanin og ta ut tarmene som stinker høgg og fordervelse, da kan vi begynne å snakke om litt ekkelt :blink: Men rått er gått! :)

Det er da ikke noe ekkelt med rått kjøtt. :P Her gir jeg kun rått til hunden, eller varmebehandlet kjøtt som godbiter.

Men det går fint an å tørke de på rist i ovnen selv, ja. :)

Skal du kjøpe fra dyrebutikk o.l burde du iallefall sjekke at de ikke er røkt, eller inneholder salt.

Haha, okei nei ekkelt er det ikke, har jo disikert gris så er jo helt det samme x) Men likte bedre tanken på at bikja bruker litt tid på å tygge en tørka grisehale enn at den sluker rå innvoller på to sek. :P Men yey, hjemmetørka er ingen dårlig idé :)

Guest Yellow
Skrevet

Ja, særlig innvandrerbutikker (drevet/eid av muslimer) selger ettellerannet med gris. :lol: Halalslakta gris *knis*

Haha, men det finnes da innvandrere som ikke er muslimer? :D Er ganske så sikker på at jeg så grisesnuter når jeg var på en slik butikk en gang i tiden, for det var et spesielt syn som menneskemat, hehe.

Ellers hender det de selger 1 kg-pakninger med rå grisehaler i frysedisken på Ica, Meny osv.

Skrevet

Jeg har en venninne som selger ut en del nå:

HUNDESNADDER selges billig billig! Har følgende; griseører - 6,- pr stk, grisehaler - 5,- pr stk, storfemuskel 15 cm - 10,- pr stk, storfemuskel hel - 29,- pr stk, valset spiserør i pakker - 49,- pr pakke. Mulig med kvantumsrabatt. Slå til i DAG!:) Kontakt Nina Kyllevik Hald for mer info (406 06 043).
Skrevet

Jeg har en venninne som selger ut en del nå:

Ååå, takk :D Awesome :D

Edit: Hvor sånn ca er ho fra forresten? :P

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...