Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

hei alle sammen, hva syns dere om å holde hunden i bur. tenker generelt sett, når vi hjemme er på skole og jobb, når vi skal en plass og må kjøre.. osv .hjelp meg ! :)

Skrevet

Du skal ikke lete mye for å finne mange tråder her inne om dette emnet.

Jeg personlig synes at det er en uting, og ville aldri hatt mine hunder i bur inne. Jeg snakker selvsagt om å bruke bur hvor man lukker døren. I Sverige er det forbudt å ha hund i bur i hjemmet for å nevne det.

For å ta et eksempel:

Hvis du har hunden din i bur om natten(i åtte timer), og om dagen mens du er på jobb(i åtte timer), og aldri har hunden i bur ellers, dvs. den er aldri i bur ved andre anledninger, og du bor ved arbeidsplassen så du bruker ikke noe tid på transport, og jeg antar at hunden aldri er i bur på dagtid i helgene, så vil hunden(hvis den lever i 12 år), ha bodd i bur i nesten 7 år. Det er lang tid å tilbringe i et lite bur hvor du knapt kan stå oppreist og knapt kan snu deg.

Skrevet

Kan ikkje tenkje meg du hadde likt å sitte innestengt i eit bur ein heilt skuledag/arb. dag? Då ville eg heller ha laga til eit avgrensa område hunden kan vere på, der den har alt den treng når du er vekke :)

I bil er bur det sikraste, så der er det best å ha hunden i bur når du skal ut og kjøre og ha hunden med ;)

Skrevet

Siden dette er en viktig problemstilling for alle oss som har hund, håper jeg du leser gjennom trådene, tenker over de ulike argumentene og så skriver et innlegg i tråden din. Da lover jeg å svare :)

• Like 1