Gå til innhold
Hundesonen.no

Brukshundklasse for whippet


Carro92
 Share

Recommended Posts

Jeg har satt meg som mål å kunne stille Anastasia i Brukshundklassen for whippet, rett og slett fordi jeg vil jo på en måte beholde det rasen opprinnelig er avla opp for. Men jeg er jo ny i dette gamet, kjenner jo sånn halvveis til jakthundene(dunkere), hva som kreves der.

Men for å få det man trenger for å starte brukshundklassen med Anastasia, så må ho etter 15mnd har fått en "very good" også ha lc-lisens. Hva mer trenger vi etter det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette står det i reglementet i alle fall:

Gyldig lure coursing lisens, samt fullført minst tre prøver, hvorav minst en er en internasjonal (CACIL) prøve. Det må ha gått minst ett år og en dag mellom første og siste løp. Hunden må i ha oppnådd minst 67 poeng (cert‐kvalitet) i de tre kvalifi‐ serende løpene.

Så slik som jeg forstår det, så må du ha gyldig LC-lisens. Løpt minst 3 løp (derav den ene er en int. prøve), og minst 67 poeng på 3 av løpene på over 1 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge utstillingsreglene, er dette kravet for at whippet kan stille i bruksklasse:

Gyldig lure coursing lisens, samt fullført minst tre prøver, hvorav minst en er en internasjonal (CACIL) prøve. Det må ha gått minst ett år og en dag mellom første og siste løp. Hunden må i ha oppnådd minst 67 poeng (cert‐kvalitet) i de tre kvalifiserende løpene.

Det er altså ikke noe utstillingskrav - very good - for å melde på i den klassen. Men du må konkurrere og oppnå en viss mengde resultat i LC.

Utstillingskravet tenker jeg kommer inn i forhold til LC-championatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge utstillingsreglene, er dette kravet for at whippet kan stille i bruksklasse:

Det er altså ikke noe utstillingskrav - very good - for å melde på i den klassen. Men du må konkurrere og oppnå en viss mengde resultat i LC.

Utstillingskravet tenker jeg kommer inn i forhold til LC-championatet.

aha, da misforsto jeg litt da, men men, vi får prøve på begge deler da, og se om det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...