Gå til innhold
Hundesonen.no

Forhudskatarr?


soelvd
 Share

Recommended Posts

Er nok forhudskatarr, ja, noe de aller, aller fleste hannhunder får i forskjellig grad iløpet av livet.

Har en "oppskrift" jeg selv har brukt på min, som fungerte bedre enn flaske fra veterinæren her:

Kok bare opp saltvann, avkjøl og tilsett en dasj med Gr.Greve intimvask med tranebær og bland det.

Bruk engangssprøyter (får tak i dette på alle apotek billig eller gratis).

Viktig at væsken sprøytes inn og er der en stund, før det renner ut igjen, dermed er du nødt til å "holde igjen" i et minutts tid, og masser litt slik at væsken blir fordelt rundt hele.

Gjenta dette daglig helt til hunden er symptomsfri, og enda litt lenger for sikkerhetsskyld.

Så er det lurt å klippe bort alt (ikke barbere) håret der, slik at det ikke samler seg like lett bakterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok forhudskatarr, ja, noe de aller, aller fleste hannhunder får i forskjellig grad iløpet av livet.

Har en "oppskrift" jeg selv har brukt på min, som fungerte bedre enn flaske fra veterinæren her:

Kok bare opp saltvann, avkjøl og tilsett en dasj med Gr.Greve intimvask med tranebær og bland det.

Bruk engangssprøyter (får tak i dette på alle apotek billig eller gratis).

Viktig at væsken sprøytes inn og er der en stund, før det renner ut igjen, dermed er du nødt til å "holde igjen" i et minutts tid, og masser litt slik at væsken blir fordelt rundt hele.

Gjenta dette daglig helt til hunden er symptomsfri, og enda litt lenger for sikkerhetsskyld.

Så er det lurt å klippe bort alt (ikke barbere) håret der, slik at det ikke samler seg like lett bakterier.

Takk for gode tips. :)

Er det normalt å reise til dyrlegen med sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips. :)

Er det normalt å reise til dyrlegen med sånt?

Du får kun henvisning til det samme som jeg forteller deg nå, så det er ikke noen grunn til dette, med mindre du ikke blir kvitt plagene dersom du er flink til å rense daglig etter noen ukers tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyson har samme probleme, straffen vår altså. Oblix hadde samme probleme fram til me kastrerte han, han har ikkje hatt da etter da.

(Vet du hvem jeg er, Blix?)

Trist å høre at Tyson er straffen deres :P Og ellers, noen råd til hvordan vi blir kvitt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Vet du hvem jeg er, Blix?)

Trist å høre at Tyson er straffen deres :P Og ellers, noen råd til hvordan vi blir kvitt det?

Hehe, ja veit kem du er. Du forsto sikkert at da sko stå "staffen" og ikkje straffen der. iPaden min retter på seg sjøl så eg får ikkje alltid me meg feilene eg skrive:p

Har egentlig ikkje nåken gode råd, me har ikkje gjort nåke med probleme til tyson heller, synst bare at da e litt merkeli at probleme på oblix forsvant med ein gong me kastrerte han, har hørt om fleire tilfeller der da har våre da samme,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var normalt med litt "utflod" derfra, jeg. Tyson har jo hatt noe som kommer ut til stadighet. Noen gnger er det hvitt, andre ganger kan fargen endre seg. Nå har jeg aldri foretatt en forhudsrens på ham, men kanskje saltvann og Dr. Greve kan funke... Ikke så dumt å holde snoppen ren :P

OT: Tyson er den beste straffen jeg har fått xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...