Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Jeg sitter og surfer på ebay (livsfarlig plass, lommeboka hyler i skrekk og gjemmer seg hver gang jeg er innpå der) og fant dette objektivet

Spørsmålene er:

1. Er det forskjell på dette og de objektivene man får kjøpt i Norge? Vil det passe mitt Nikon D90? (vet det står det på objektivet, men fremdeles litt skeptisk)

2. Er det er bra objektiv? Har et Sigma 70-300 men kameraet vil rett og slett ikke samarbeide med det.

3. Hvordan er det med import til Norge? Antar det er 25% toll/moms som kommer i tillegg?

4. Hvor vill og gal skal jeg være? Skal jeg kjøpe, eller bør jeg droppe?

Skrevet

Jeg kjøpte objektiv fra USA for noen år siden, og det var helt uproblematisk altså :).

Det objektivet du linker til er et bra objektiv til den prisen, men jeg vet ikke om det er verdt å bestille det på ebay i forhold til å kjøpe norsk. Du kan jo sjekke hva prisen på objektivet ligger på i Norge ved å gå inn på akam.no. Det kan hende det er mye styr for lite vinning når det gjelder et såpass billig objektiv (for ja, du må betale MVA for det - pluss frakt som kan være ganske dyrt :). Jeg mener det objektivet jeg kjøpte ikke ble så himla mye billigere ved å bestille på ebay enn å kjøpe i Norge den gangen.

Objektivet vil fungere på din D90 og er helt sikkert langt bedre enn Sigmaen du har :).

Skrevet

Så vidt jeg vet er kamerautstyr tollfritt, men du må likevel betale mva, som blir 25% av hele kjøpssummen + frakt. Ser trygt ut å bestille fra denne selgeren, men så vidt jeg kan se sender de ikke til Norge. Denne kalkulatoren er også veldig lur å bruke! ;)

Skrevet

Et brukt for ca. 800 + MVA + frakt (som er dyrt fra USA!) , når man får et nytt for under 2000 i Norge...

jeg hadde kjøpt i Norge!

evt brukt i Norge, er et til salgs på foto.nos bruktmarked til 1300 akkurat nå

• Like 1