Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Du har sikkert helt rett i det :) Stor forskjell på hannhund og tispe ja! Har hørt at hannhundene har mer pels og?

På BT står det kun maks vekt, så jeg vet ikke.. Tror de har "lov" til å veie mer i USA enn i Norge også?

Eller, på wikipedia står det at vekten er 13-18 kg :lol: Stemmer ikke helt overens med rasestandarden, men.

Hanner har både mer og bedre pels enn tisper som oftest, men ikke alltid. Vet av tisper som har fabelaktig pels, men det er endel begredelig pels ute og går også.

Haha, wikipedia inneholder alltid så mye bra. Du har ikke sjekka ut allehunderaser.com også? :P Der finnes det sikkert mye festlig om BTen også :lol:

Tror det var denne siden:

http://www.ehow.com/...-puppyhood.html

Brukte denne formelen

Growth = Current weight / Age in weeks

Estimated adult weight = Growth x 52

Vet ikke om jeg gjorde det riktig da, men tok 4,2 / 17,5 og svaret jeg fikk X 52 = 12.48.

Men matte har jeg aldri vært god i!

Her kom jeg til 23 kg, så et sted i mellom denne og forrige testen er sikkert i nærheten av det riktige :lol:

Skrevet

Hanner har både mer og bedre pels enn tisper som oftest, men ikke alltid. Vet av tisper som har fabelaktig pels, men det er endel begredelig pels ute og går også.

Haha, wikipedia inneholder alltid så mye bra. Du har ikke sjekka ut allehunderaser.com også? :P Der finnes det sikkert mye festlig om BTen også :lol:

Her kom jeg til 23 kg, så et sted i mellom denne og forrige testen er sikkert i nærheten av det riktige :lol:

Hehe, har sett der ja.. "En fantastisk toy hunderase".. "En flott toy hunderase" :lol:

Et sted imellom, ja, jeg tror vi sier 8 kg som var utgangspunktet! :lol: Kanskje 9?

Tatt fra allehunderaser:

"Boston Terrier er typiske selskapshunder." Typiske? Hva er typisk? Kort snute og hvite tegninger?

"Boston Terrier er en enormt intelligent hunderase." :lol:

"Boston Terrier røyter medium."

Boston Terrier er en enormt sanselig hund og nøye planlagt lydighetstrening er derfor nødvendig." Sanselig :S

"Dette dyret har sine predatoregenskaper i behold." Tenker bare på predator fra den filmen..

"De kan bjeffe, men vanligvis bare av medium karakter."

"Kan oppholde seg i kaldt klima." Ikke min i allefall!

"Hannhunder vil bli 5 til 11 kilogram. Tisper blir så tung som 5 til 11 kilogram."

"Føttene er vanligvis normalt lange."

"Boston Terrier har en passe vanlig bygd kropp."

"Snuten er enormt kort." Det var litt overdrivelse synes jeg da :P

Annen fakta om hunden: Hunderasen er populære og enkel å oppdage til salgs."

• Like 1
Skrevet

hoho eg døyr :lol: Etter den første linken skal frøkna mi bli ca 24,3 kg... Noe hun har passert for leeenge siden, og hun er absolutt ikke ferdig me å vokse i det hele tatt :lol:

Hvor stor skal hunden din bli? :P 24 KG høres enormt ut for meg som har en valp på 4 kg.

Skrevet

Jeg testet den første lenka, og fikk dette svaret:

Your Bernese Mountain Dog puppy is likely to grow to:

33.3 kg

This is 17% below this breed's average

(This is an estimate based on a Bernese Mountain Dog puppy being weighed at 26 weeks)

Pisspreik. Hun veier vel det nå, i en alder av syv måneder. Legg til 20 kilo, så er jeg kanskje enig. Om hun ikke blir mer enn det hun er nå, skal hun i hvert fall ha 0 i offisielle klasser for å være for liten og lett.

Til trådstarter:

Det finnes ingen fasit - linjer utvikler seg i ulikt tempo, det er så store individforskjeller at en felles vekstkurve for alle boston's er umulig å lage.

Nå har jeg en stor rase, men tispa mi har gått opp tre kilo fra hun var tre til hun var fire - og det er kun i bredde (jeg merker det godt på et halsbånd, at hun har lagt seg ut i hode og nakke, for eksempel). Vi regner ikke vår rase som ferdig utviklet før de er fire-fem år.

Bostons er ferdig mye før, men det er fremdeles nyanser som kan endre seg til de er godt voksne - en venninne av meg har miniatyrhunder, og hun har en hannhund på to år som nå har utstillingspause fordi han er spinkel og uferdig, og trenger mer tid. Mens alle andre hun har hatt i den rasen har vært champions og ferdig utviklet da. Så det er forskjeller.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...