Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilbur...

Mud

Recommended Posts

Skrevet

siden dere har god plass bak, kan dere jo bruke et vanlig metall-bur? Trønderburet er også et bra bilbur.

selv bruker jeg reiseburet fra vari kennel. var med i oppdretterpaken.. :D

Skrevet
jeg har et sammenleggbart bur jeg skal selge, det har vært brukt til Aiwa.

vil du ha?

Blir ikke det for lite?Lokeliten er såpass stor at det ene buret til huskyene til Hilde ble litt trangt.Men samtidig vil jeg ikke ha for god plass..Han er 68cm mankehøyde og han bør kunne stå halveis oppreist og kunne snu seg uten å risikere liv og lemmer.Hvor stort er det?Og hvor holder du til?

Skrevet

Blir ikke det for lite?Lokeliten er såpass stor at det ene buret til huskyene til Hilde ble litt trangt.Men samtidig vil jeg ikke ha for god plass..Han er 68cm mankehøyde og han bør kunne stå halveis oppreist og kunne snu seg uten å risikere liv og lemmer.Hvor stort er det?Og hvor holder du til?

Obs! Hvis du skal sikre Lokeliten skikkelig i varebilen din, så skaff deg et fast bur ikke et sammenleggbart, og fest det skikkelig i gulvet i bilen (er vel sånne fine festegreier i din bil og?)

Skrevet

Obs! Hvis du skal sikre Lokeliten skikkelig i varebilen din, så skaff deg et fast bur ikke et sammenleggbart, og fest det skikkelig i gulvet i bilen (er vel sånne fine festegreier i din bil og?)

Jepp.Det har jeg! :D

Kjekt tips..egentlig kunne jeg tenkt meg sånn trekasse som du har ;)

Men de er ikke enkle å få tak i...

Skrevet

Bare et forslag..

Hvis du har noen snekker-genier i slekta eller bekjente så kan jo de bygge et spesialtilpasset bur til bilen... Det kan jo bli meget fint å praktisk...

:wink:

Har sett litt på trøndeburet selv, tror det er aktuelt når vi bytter bil neste gang..

Skrevet

Jepp.Det har jeg! :D

Kjekt tips..egentlig kunne jeg tenkt meg sånn trekasse som du har :P

Men de er ikke enkle å få tak i...

Virkelig? Synes ofte jeg får rare reaksjoner på kassa mi, som "får de puste inni der" da, og folk som synes det er trist at de ikke ser ut osv. ;) Det er forresten min kjære far som har laget kassa, jeg ville ha noe fast og solid, og bur laget på den måten er dyre.. Poenget er jo at hvis det skjer noe så skal buret være solid nok til å ikke klappe sammen rundt hunden (fryktelig tanke!! :-o )

Skrevet
Bare et forslag..

Hvis du har noen snekker-genier i slekta eller bekjente så kan jo de bygge et spesialtilpasset bur til bilen... Det kan jo bli meget fint å praktisk...

:wink:

Har sett litt på trøndeburet selv, tror det er aktuelt når vi bytter bil neste gang..

Min familie er ikke akkurat proppfull av praktikere... :roll:

Jeg har en gammel eks jeg tenkte litt på,men så har han fått seg ny dame og da er det best å ikke mase :wink:

Skrevet

Virkelig? Synes ofte jeg får rare reaksjoner på kassa mi, som "får de puste inni der" da, og folk som synes det er trist at de ikke ser ut osv. :D Det er forresten min kjære far som har laget kassa, jeg ville ha noe fast og solid, og bur laget på den måten er dyre.. Poenget er jo at hvis det skjer noe så skal buret være solid nok til å ikke klappe sammen rundt hunden (fryktelig tanke!! :-o )

Eh..javel?Jeg vil ikke at hunden min skal se ut jeg..Folk er rare :roll:

Skrevet

Puma har sånn vanlig, firkanta metallbur. Det er greit nok det, iallefall stabilt nok, men jeg legger teppe over så han ikke kan se ut.. Trønderburet er jo fint da!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...