Gå til innhold
Hundesonen.no

Bjeffing når han er ute, med selskap og uten...


AnnChristin
 Share

Recommended Posts

Fram til nå har ikke jeg hatt noen uteplass eller hage som Terho har hatt fri tilgang til og det har da oppstått et nytt problem nå som vi pusser opp hos typen og han da har tilgang til å løpe fritt ute uten bånd. Han har vært litt bjeffete fra tid til annen tidligere. men det har vært mest vokt bjeffing, dette er en helt annen type.

Og før ting forverrer så spør jeg heller om ideer til hva jeg kan gjøre. Er han ute alene bjeffer han, er vi ute med han bjeffer han, leker vi så bjeffer han, ignorerer jeg han for å få han til å være stille bjeffer han bare videre. Hvordan trene bort dette? Lapphunder har et veldig høyt og "skjærende" bjeff, ikke noe dype boff her nei. Inne så har jeg distrahert han med en leke eller trening, men ute så fortsetter han fordet.

Veldig mange sier at man skal lære en hund å bjeffe for å så lære de å være stille, men vil ikke akkurat starte med noe slik i fare for å gjøre det enda verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo begynte å bjeffe han også.. Nå har vi begynt å gå bort til han og spørre hva han bjeffer på, se bort der han ser og snakke rolig med han at det trenger han ikke for vi ser ingenting/ det er ikke farlig.. Å tru det ellet ei-jan bjeffer nesten ikke mer, kun et og annet boff og da holder det å si nei :) trodde ikke det kom til å funke i starten, men ingen ting annet virket så tenkte at det bare var å prøve, kunne jo ikke skade.. I starten skakket han veldig på hodet og lurte på hva i alle dager vi holdt på med, men nå går han bare å legger seg :P

Og ja, lapphund bjeffing er skjærende å høre på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...