Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan gjør dere ting på juleaften?

tuppetroll

Recommended Posts

Hvordan foregår juleaften hjemme hos dere? Jeg og søsteren min synger alltid solo i kirken på juleaften, så vi reiser dit etter frokost og litt disney og dekking av bord. Når vi kommer hjem fra kirken spiser vi middag (ribbe) og slapper av. Vi rydder av bordene og lufter litt hunder og sånn før vi legger gavene under treet og begynner med gavene. Hos oss gjør vi det sånn at minstemann i familien henter en gave, leser hvem den er til, og den personen åpner den før neste mann (nestyngste) henter gave. Hvordan gjør dere dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber som regel på julaften jeg, siden pappa styrer og steller med maten hjemme...

jeg står opp klokka åtte,kler på meg litt fine klær og stikker på jobb...

åpner klokka ni eller ti, alt ettersom egentlig...

har åpent til to eller tre...

så er det hjem og bære over de siste pakkene, og hjelpe t med de siste forberedelsene før besøket kommer...

vi pleier å spise kalkun og medisterkaker og pølser, med stekte poteter, valdorfsalt, og kålrabistappe :D

riskrem t dessert :(

det med pakkene varierer...

i og med at vi er så mange, så er det bare de to minste som står å leser opp pakkene..

når alle har fått pakkene sine... så fyker det papir veggimellom (unger som har det travelt)

mens vi voksne venter til de er ferdige og åpner en og en pakke for å få tiden til å gå..

er også kaker og kaffe senere på kveden :P

i år blir vi 13 mennesker , 3 hunder og 3 katter på julaften :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider