Gå til innhold
Hundesonen.no

Fryse deigemner?


soelvd
 Share

Recommended Posts

Nå har vi endelig supergod plass i fryseren! Det betyr at jeg har goood plass til å fryse ting. Derfor kunne jeg godt tenke meg å fryse deigemner av rundstykker, horn, boller, etc sånn at de kan tas opp til heving på kvelden og heve over natta så vi kan spise ferskt morgenen etter.

Er det noe spesielt jeg bør tenke på? Jeg fryser etter første heving, triller ut og fryser? I vanlige plastposter, elleR? Hvordan hindrer jeg at de kleber på hverandre? Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grovmelsemner er greie å fryse, hev de en gang og trill ut. For å hindre klebing må de singelfryses, dvs ligge med god avstand til hverandre til de er frosne, så kan du legge de i samme pose el boks. Eller legge de lagvis i en boks innpakket i matpapir.

Finmelsemner liker jeg å forsteke, dvs heve, bake ut, heve og så steke halve tiden av normalt, kjøle ned og fryse. Fryses de helt ustekte har de en tendens tilå få gjærsmak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grovmelsemner er greie å fryse, hev de en gang og trill ut. For å hindre klebing må de singelfryses, dvs ligge med god avstand til hverandre til de er frosne, så kan du legge de i samme pose el boks. Eller legge de lagvis i en boks innpakket i matpapir.

Finmelsemner liker jeg å forsteke, dvs heve, bake ut, heve og så steke halve tiden av normalt, kjøle ned og fryse. Fryses de helt ustekte har de en tendens tilå få gjærsmak..

Har det noe å si om det er tørrgjær eller fersk gjær? Jeg er mest glad i å bruke fersk. Høres ut som det enkleste er å forsteke, da er de vel lettere å pakke også. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...