Gå til innhold
Hundesonen.no

Julekalender 21.desember


Julenissen

Recommended Posts

hoho! Nå har jeg koket sammen noe dere kan bryne dere på!

Finn navnet på de ulike hunderasene basert på disse opplysningene:

1. Denne hunderasen har fire godkjente farger, og tispene har vanligvis bare løpetid én gang i året.

2. Denne rasen har et navn som betyr "stor danske", men den er også kjent som Tysklands nasjonalhund.

3. Denne lille hunderasen har en historie tett knyttet til en sjøfugl.

4. Valpene av denne rasen blir født svarte, men blir gradvis gråblå når de blir eldre. En hund av denne rasen var den første som ble registrert i den irske kennelklubben.

5. Hunderasen har sin opprinnelse i et nordisk land, og er den eneste FCI-godkjente hunderasen fra dette landet.

6. Denne hunderasen har sin opprinnelse i Asia, og er forbudt i Norge.

7. Denne hunderasen ble tidligere kalt en spaniel, og gjør det fremdeles i flere land. Den hører hjemme i FCIs gruppe nr 7.

8. Denne hunderasen har tre nært beslektede raser, som kan sees på som varianter av samme rase. Denne har krøller.

9. Denne hunderasen har sin opprinnelse i Europa. Den regnes som en sjelden rase både i og utenfor sitt hjemland. Rasen er oppkalt etter en by i sitt hjemland, og raseklubben i hjemlandet ble stiftet i 1982. Man regner med at både foxhounds og beagle har vært med på å krysse frem rasen.

10. Denne miniatyrhunden har et navn som ligner veldig på navnet på en type sjokolade som er populær i blant annet Storbritannia.

11. Denne hunderasen stammer fra Kroatia, og er lett gjenkjennelig på grunn av sine karakteristiske tegninger.

12. Denne hunderasen har ofte blitt portrettert i filmer med en liten tønne med brandy rundt halsen.

13. Denne hunderasen har fått navnet sitt fra en park i Nottinghamshire i England.

14. Denne elegante hunderasen er sjelden utenfor sitt hjemland. FCI sitt nummer på rasen består av tre tall av samme verdi.

15. Denne hunderasen var den mest populære av terrierrasene i Norge i 2010.

Svar sendes på PM til nissefar innen midnatt.

Svar på gårsdagens oppgave kommer imorgen da nissefar er veldig trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, forstår ikke -spørsmålet- nr. 14! FCI sine grupper deles jo opp i 10 "båser", så er det 3 tall? :gaah:

Edit: Fant det ut nå, seriøst aldri hørt om at raser har nummer før, trodde det kun var gruppene. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Park i nottinghamshire.... eh, sherwood terrier? :P Jeg kan godt finne hunderaser fra nottingham, men PARKER...

Rufford, nei - wollaton, nei - hodsock, nei - bestwoods, nei.... skjønner jeg itjno av. er jeg den eneste som plages, eller har jeg misforstått spørsmålet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Park i nottinghamshire.... eh, sherwood terrier? :P Jeg kan godt finne hunderaser fra nottingham, men PARKER...

Rufford, nei - wollaton, nei - hodsock, nei - bestwoods, nei.... skjønner jeg itjno av. er jeg den eneste som plages, eller har jeg misforstått spørsmålet?

Skal være en Park der med opphav til rasens navn. :) Vanskeligste for meg var DEFINITIVT nr. 9, klarte aldri å finne svaret! Måtte bare ta en hund til slutt der alle punktene stemte, unntatt ett. Ja, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være en Park der med opphav til rasens navn. :) Vanskeligste for meg var DEFINITIVT nr. 9, klarte aldri å finne svaret! Måtte bare ta en hund til slutt der alle punktene stemte, unntatt ett. Ja, ja.

Sliter med den samme..! *googlerendalitttil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...