Gå til innhold
Hundesonen.no

Bør hunden kastreres?


Gjest
 Share

Recommended Posts

http://www.forskning.no/artikler/2011/desember/307466

"Therese Bienek tok veterinærutdannelsen sin i USA og jobbet der i to år. Nå har hun også jobbet to år som veterinær i Oslo.

Hun sier arbeidsdagen hennes påvirkes av at så få hunder kastreres her i forhold til i USA.

- Jeg har aldri sydd så mange bittsår på hunder som etter jeg kom tilbake til Norge.

Bienek forteller at hun kun så ett tilfelle av hund som hadde bitt en annen hund i løpet av de to årene hun jobbet i USA.

Hun mener kjønnshormonene fører til unødvendig stress og aggresjon hos hundene."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.forskning...desember/307466

"Therese Bienek tok veterinærutdannelsen sin i USA og jobbet der i to år. Nå har hun også jobbet to år som veterinær i Oslo.

Hun sier arbeidsdagen hennes påvirkes av at så få hunder kastreres her i forhold til i USA.

- Jeg har aldri sydd så mange bittsår på hunder som etter jeg kom tilbake til Norge.

Bienek forteller at hun kun så ett tilfelle av hund som hadde bitt en annen hund i løpet av de to årene hun jobbet i USA.

Hun mener kjønnshormonene fører til unødvendig stress og aggresjon hos hundene."

Noen trenger et lite kurs i årsak/sammenheng... :whistle:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant? Trakk det frem fordi jeg synes det var en så sinnsvak uttalse.

Litt komisk ja. :ahappy:

Forøvrig bare tull at det er mer hundebitt i Norge enn det er i USA også...

Det føres ingen statistikk over hundebitt i Norge, så det vet vi ikke noe om. Men hundekulturene er alikevel så forskjellig at man skal være varsom med å helt uten videre trekke paralleller, synes jeg.

Kastrering, som alt annet, har både positive og negative konsekvenser. Jeg er opptatt av at man tar informerte valg, at man har god nok informasjon til å ta en veloverveid risikovurdering basert på sin egen individualle situasjon. Sånn sett synes jeg Bienek bare framstår som inkompetent.

(og 90%? Hvor tar de det tallet fra? De siste tallene jeg finner sier 75%, og det er tross alt et helt annet tall!)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...