Gå til innhold
Hundesonen.no

Rar valp?


Trulte70
 Share

Recommended Posts

Slet med å finne en passende overskrift :P

Saken gjelder Emil på 5 mnd...som er halvbroren til Dennis (samme mor) og som har en lammelse i ryggen som slår ut i manglende muskler, samt ujevn gange bak...

Dennis var - som valp - en veldig daff type og jeg måtte jobbe med å få ham opp i såpass intensitet at han ble trenbar...godbiter vil han ikke ha, så det er kamplek som gjelder...

Nå er han 2,5 år - VELDIG fin og intens på trening, gjør det han skal og sover som en stein når han kommer hjem ;)

Emil...ja, hva skal vi si om Emil da!? :P Emil har blitt for lite trent - delvis fordi han er syk og delvis fordi det er lite motiverende å trene en valp som kanskje må avlives... Nå har vi imidlertid innsett at han ikke kan gå som maskot her hjemme, og startet litt trening...Emil trenger IKKE dras opp i intensitet! Han er MER enn klar fra han kommer ut av bilen, og i pausene gir han høylytt uttrykk for at bilen ikke er godtatt når han vet at vi er på trening (eneste stedet han bæljer) - han kan trenes 20 minutter i strekk, uten å vise tegn til at det er nok - han blir aldri lei av å trene, og når vi kommer hjem er han overhodet ikke trøtt! Samme når vi går spor eller trene andre konsentrasjonsøvelser - han er alltid klar for mer...

Egentlig er det gøy å trene en sånn hund - han er overhodet ikke stresset i hverdagen og får masse mosjon (samme turene som storebroren) - men jeg tror ikke det er normalt??

Kan nerveskaden i ryggen gjøre at hodet ikke virker som det skal?? Teit sagt, men saken er at jeg aldri ser ham trøtt (som i sliten) - enten det er tur eller trening...

Er dette noe jeg bør nevne for veterinæren på neste kontroll??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hunder skal heller ikke vise at de er sliten da.. Nurket mitt er som en duracellkanin - varer og varer og varer.. Viser aldri at nok er nok osv. Men når vi kommer inn, ja da er det likevel litt godt å sove :P

Det er nok ikke i mine øyne unormalt, bare noe man må ta hensyn til slik at man ikke tømmer de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverken Kamar eller Pøbel blir skikkelig _slitne_ av å trene eller gå tur (gjerne frislipp), altså så slitne at de ikke ooorker å se på en godbit 5 minutter etter at vi har kommet inn. Men de blir jo såklart roligere etter tur/trening enn ikke. Begge kan fint løpe flere timer løs i skogen, og da løper de, Pøbel kan fint trene lydighet eller søk (da han var 5-6 måneder kunne han fint trene en halvtime med NRH-gjengen, trene litt lydighet med meg, og sitte i bilen lenge), og han blir ikke videre _sliten_, og kan fint være med på mer moro. Kamar trener jeg jo ikke så mye med, så han er bare med på turer og slikt, men den lille kroppen tåler innmari mye og er utrettelig den også, altså.

Nyt det, du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...