Gå til innhold
Hundesonen.no

Julekalender 2. desember


Julenissen

Recommended Posts

1. Du finner denne kravlende rundt på hunden din. Spørsmålet er; kan denne smitte fra hund til menneske?

a4.jpg

2. Denne lille sigarformede saken holder til i hårrøttene i øyevippene hos mennesker og i pelsen hos hunder. Den er vanligvis ikke et problem, men kan være involvert i hudproblemer hos hunder. Hva er det for en skapning, og hva heter den?

a3.jpg

3. Denne saken her kan være til irritasjon for mange hunder og eiere, men det er først og fremst flere bakterier den kan bære med seg som fører til problemer.

Hva heter den vanligste sykdommen blant mennesker som den kan bære med seg?

Denne sykdommen blir også mer og mer vanlig hos hunder.

a1.jpg

Send svar på 1, 2 og 3 til nissefar før midnatt 2. desember. Alle tre må være riktig for å vinne ett poeng/lodd.

Svar på oppgave 1. desember:

NISSE. Ut ifra hunderasene Norsk lundehund, Irsk rød og hvit setter, Schapendoes, Saluki, Engelsk springer spaniel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg ikke var den eneste som bommet på gårsdagen nei :P

Hadde Lundehund (men ikke "norsk" foran), Engelsk Springer Spaniel. Schapendoes (men med "Dutch" foran) x)

Men var i nærheten av Saluki da, fordi jeg gjettet Greyhound! Haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha :lol: Tok feil jeg også gett.

Tok Ribbe jeg :P

Rød og hvit irsk setter (stokket vist om litt her)

Islansk fårehund (var egentlig sikker på at det var lundehund, men det passet jo ikke til ribbe :lol)

Basenji :icon_redface:

B var hodet, var ikke sikker på hva det var

Engelsk springer spaniel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg:

Engelsk Springer Spaniel

Lundehund

Irsk Rød Hvit Setter

Greyhound

Bouvier

En GELIB er ikke noe ord, men kanskje Greyhounden var en Lurcher og da ble det jo... ELBIL! Men det har lite med nissen å gjøre. Men om det var en eller annen rase på B så kunne det jo bli BIBEL! Men igjen, det har jo ikke så mye med nissen å gjøre.... Så da gav jeg opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...