Gå til innhold
Hundesonen.no

Markerer inne


TheSuperBorder
 Share

Recommended Posts

Mio har vært rein i 3 måneder nå. For 3 uker siden begynte han å løfte beinet og markere masse. Plutselig forrige uke løftet han beinet inne på badet (rett etter at han hadde vært ute og tissa flere ganger) og begynte å tisse på skittentøyskurven. Jeg stoppa han og sa nei (alltid bare gått ut med han, når han var liten). Jeg tenkte ikke sånn veldig mye over det inntil i dag hvor han gjorde det igjen. Han markerte på en svart søppelsekk inne (vi flytter). Ikke mye, bare et par dråper.

Hvorfor gjør han det? Går det over etterhvert? Er litt kjipt om vi må begynne med den vanlige dotreninga igjen ... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laffen har tissa innandørs to gongar etter at han byrja å løfte bakbeinet (han var husrein før dette), begge gongane i andre hus enn vårt, og ein av gongane med ein annan hund i same hus. Har eigentleg ikkje så mykje meir fornuftig å seie, anna enn at du iallefall ikkje er åleine om å oppleve det :) . Vi har ikkje teke det veldig tungt, og ettersom vi ikkje tok han på fersken, kunne vi ikkje ta tak i det der og då heller. Trur nok eg ville stogga han og sagt NEI om eg tok han i akten, eg òg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pax hadde en fase va han var 6-7mnd (husker ikke nøyaktig) da han prøvde seg på markering innendørs noen ganger. På en handlepose vi nettopp hadde tatt inn, på veggen i oppgangen og på noen søppelposer i kjelleren er det jeg kommer på i farta. Vi gjorde ikke noe spesielt med det, annet enn å hoppe til og si nei (vi ble litt overaska de første gangene). Det var uansett ganske halvhjerta fra Pax sin sidet virket det som, og det gikk over ganske raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig vanlig at hannhunder markerer litt i ungdomstiden, dessverre. Husker min var spesielt fæl en liten periode med å markere på sko til besøkende (var jo veldig populært). :whistle:

Gjorde det på samme måte om jeg fersket han i det det skjedde, som når vi trente på å bli husren. Løftet han rett opp (litt vanskelig med store unghunder, hehe) slik at han uatomatisk knep igjen og gikk rett ut, tok poenget rimelig fort at det ikke var ønskelig å markere innendørs på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Når det kommer til markering inne og man vet at det er markering og ikke at hunden bare må på do, så hadde jeg sagt ifra med STORE bokstaver om jeg ferska bikkja og fått bukt med det så fort som mulig. Det er bare ikke greit i mitt hode. Noen hanner gjør det andre ikke, noen holder på lenge, andre har bare en fase. Er liksom ingen fasit på det, men kjipt om det blir en innlært vane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...