Gå til innhold
Hundesonen.no

Skremmer livet av oss om natten...


SAGA
 Share

Recommended Posts

Som overskriften sier, så skremmer dyret livet av oss om natta innimellom. Saken er slik:

Bikkjedyret ligger i bur på enten vårt eller minstens soverom om natta. Hadde egentlig tenkt at han skulle få gå løs om natten nå som han begynner å bli voksen, men han styrter inn etter kveldstissen, ramler opp trappa og inn i buret, fullstendig ellevill, så han har nå blitt liggende der siden det ser ut til at han stortrives;-).

Greia er den at om en av oss, dvs gubben, eldstemann eller jeg, kommer hjem etter at alle har lagt seg, starter et sabla leven. Resten av husholdningen sitter jo stive i sengene sine etter å ha blitt vekt av levenet. Har prøvd å ha ham løs, men da bråker han ihvertfall. Det gjør han på dagtid også så fort det kommer noen eller det ringer på. men da er vi i det minste våkne. Har da tenkt at han har for mye å passe på og har prøvd å avgrense området hans, men like ****** bråker han. Har prøvd bur i stua, men det var heller ingen god løsning. Han var rolig om natta før, selv om en av oss kom ramlende hjem sent. Men nå er det slutt på den freden også.

Noen som har forslag til hva jeg kan prøve? Er heldigvis ikke ofte det kommer noen slengende etter "stengetid", men hadde vært deilig å kunne gjort det uten at den som kommer skal få verdens dårligste samvittighet for at resten av husholdningen sitter stive i sengene klokka 3 om natta. Det blir jo nesten sånn at man ikke tør å sovne før alle er inne, fordi det er så utrolig ubehagelig å bli vekket av bikkjeglammet.

Er selvfølgelig fint å ha vakthund, men tidligere hunder har da kjent oss igjen på mils avstand p.g.a vi er kjente. Det går vel på lukt, bevegelser etc. Jeg skjønner ikke helt dette. Hjelp, anyone??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøve å ignorere hunden i alle situasjoner der dere kommer hjem og inn døren. Dere kan også gå inn og fortelle hunden at det ikke er lov å være overivrig, bjeffe, eller noen ting som helst når dere kommer hjem og dette på alle tider av døgnet. Ikke la hunden styre på når dere kommer og ikke gi han oppmerksomhet i det hele tatt før han er helt rolig. Det samme på natten. Gjerne prøv å øve på dette noen ganger som om det skulle være midt på natten. :)

Det var det eneste jeg hadde å komme med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...