Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund med løpetid på trening


Bellare
 Share

Recommended Posts

Sidan Pia endeleg har fått si første løpetid, så kjem tankane mine inn på trening, då altså klubbens treingsdagar der det er ein del andre hundar av begge kjønn. Veit spesielt enkelte med hannhund kan bli bra sure om tisper med løpetid kjem på trening (har vist komt ønske om å forby tisper med løpetid på trening O.o), noko som gjer at eg nesten føler meg om ein liten skurk om eg reiser på trening med Pia mens ho har løpetid.

Men korleis er tankane til andre rundt akkurat dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Informer i forkant slik at folk kan la være å komme om de føler for det. La også hunden din ligge i bilen en stund før du tar henne ut, slik at de som har hunder som sliter med løpetiden ikke får en helt bortkastet treningsøkt. Man kan lære mye av å observere andre trene også. Tar du litt hensyn så tipper jeg folk er litt mer vennlig innstilt og tar hensyn tilbake. :)

Jeg har alltid ønsket løpetisper velkommen på trening, selv da jeg hadde hannhunder. Den ene ble ganske vekke, men det ga oss en mulighet til å trene kontakt under, for ham, svært krevende forstyrrelser. Den andre var det ikke noe problem med hverken fra eller til.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hannhund, og løpetisper på trening går fint for mange det...hvis tispeeieren bare viser litt hensyn ovenfor de andre. Man trenger ikke å la tispa gå å reklamere før treningen for at denne har løpetid, så ha den i bilen og hold avstand. Noen hannhundeiere kan til og med slå til og låne dere som planlagt forstyrrelse med riktig avstand også ;)

Hør med instruktøren, slik at instruktøren kan avgjøre hva som er mest aktuelt. Instruktøren har sikkert også en formening om hvordan dette best gjøres, og om det eventuelt er noen hannhundeiere som bør advares på forhånd/tilrettelegge med mer avstand o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidan eg kun bur 5 minuttars gange frå treninga, så gidder eg ikkje kjøre, så null bil og bur der altså :rolleyes2:

Dei einaste "venane" ho har fått seg på treninga er tisper på hennar eigen alder sidan ho ikkje går så godt overrens med andre (bjeffar og bli usikker, spesielt på store) og eg prøvar dermed og halde litt avstand frå før av uansett. Så det med å halde avstand til andre hundar er i vert fall null problem.

Får satse på at det går bra og ingen sure miner frå andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...