Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund aggressiv i koppel


Anders
 Share

Recommended Posts

Hej!

Mina föräldrars hund, en engelsk springer spaniel på ca 4 år, blir väldigt aggressiv mot andra hundar när han går i koppel. Men bara när han går i koppel alltså, om man har honom lös i t.ex. en hundgård så är han hur snäll som helst. Eventuellt om den andra hunden är aggressiv mot honom att han kan svara även utan koppel, men aldrig att han startar nåt. Men så fort han får på sig kopplet så ändrar det sig och han gör utfall och skäller mot så gott som varenda hund vi går förbi.

Nu är det som sagt inte min hund och mina föräldrar bor ute på landet där de inte möter så mkt hundar så det är inget de kommer lägga ner jättestor energi på. Det är jag som får ta problemet när jag passar honom inne i staden.

Men jag är lite nyfiken vad ni har för åsikter vad som kan vara orsaken till att hunden så totalt byter personlighet bara med ett koppel och hur skulle ni försöka få bort detta beteende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vel økt avstanden til de andre hundene jeg møtte jeg da. Om du går på fortauet så gå ut på veien/ i en bue utenom den andre hunden. Forsøk å få kontakt med hunden og belønn når den ser på deg.

Hold god avstand i starten og minsk avstanden etter hvert som hunden gjør fremgang.

Med en hund som utagerer er det jo lett for at man går med stramt bånd og stresser seg opp selv, og dette merker hunden. Forsøk å være rolig selv og tenk "dette går bra" i steden for "nei og nei der kommer det en hund" :)

Hvis hunden er kjent med klikker så hadde jeg forsøkt å bruke det og så belønne for kontakt. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...