Gå til innhold
Hundesonen.no

hunden min klikker


marcoograya

Recommended Posts

marco har begynt å klikke helt når han ser andre hunder...han tar helt av...har prøvd litt forskjellige ting, men han er altfor stor til at jeg kan overse han...hva skal jeg gjøre?

Det siste du skal gjøre er å korrigere han men det har du vel sannsynligvis allerede forstått..?

Men er han sint?Eller bare gal?

Loke er bare gal (han brummer litt,men det er ikke fordi han er sint på den andre hunden) og han drar jeg bare med meg videre..Det er liten mulighet for at det blir noen endring i den atferden hans før han er ferdig med puberteten og det eneste jeg kan gjøre i mellomtiden er å ikke la den befeste seg.Dvs ikke la han stå og hoppe opp og ned(litt kennelstress her og sjø..),dra han med meg videre uten et ord når kenguhunden starter,ikke la han hilse på tilfeldig møtende hunder,ikke la han slippe løs med andre hunder før han har holdt kontakt e.l ...

Er Marco sint derimot så bør du få noen til å se på han...ellers så leste jeg et godt råd fra Belgerpia på Canis(flinke damen) og det er å holde hannhunder i en viss alder unna andre hannhunder til den ufyselige oppførselen går over..Dette er hvis det er sannsynlig at det er hormonene som herjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Annette (Loke) her Charly. Du burde bare dra han med deg videre, ikke et ord, ikke noe oppmerksomhet, bare få han med deg og ros han når han tar kontakt med deg igjen. Det er nok bare andre pubertet som er igang. Og du burde heller ikke la han hilse på alt og alle (ikke at du gjør det men).. Tror det er lite poeng i å forsøke å korrigere han når han oppfører seg sånn, det forsterker bare at å møte andre hunder er ubehagelig/stressende/opphissende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er ikke sint...bare gal...hehehe...det nytter ikke å bare å gå...det er helt umulig...han får ikke hilse på tilfeldige hunder...han har sine lekekamerater...men dette har utviklet seg...han blir jo tross alt bare sterkere og sterkere...snakka med en i hundeskolen i forsvaret...men der er jo metodene litt anderledes enn klikkertrening...men jeg bruker ikke klikker på han for han er så flink uten...men han hopper, bjeffer, og er helt tullete...har sagt sitt til han, og da setter han seg, men leer jeg lillefingeren er ******* løs igjen...men det ingen tegn til agressivitet..ser når han er sint og det er han ikke...jorulf(tidligere eier) sa jeg bare skulle be han om å sitte til hunden var gått forbi...men når han begynner sånn kan jeg jo ikke begynne å tvinge han til å sitte i den situasjonen...

begynner å bli litt slitsomt...åååå...vi må på kurs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å gi han en godbit med en gang han ser den andre hunden og før han "tar av"(for å avlede han)? Fortsett og "oppholde han" med godbit mens du går forbi. Etterhvert så drøyer du lenger og lenger til han får godbiten og gir færee godbiter. Hadde en hund som gjorde slik du beskriver og med "godbitmetoden" så søker han nå kontakt med meg hver gang han ser en annen hund. "Hund = godbit" ( i bånd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å gi han en godbit med en gang han ser den andre hunden og før han "tar av"(for å avlede han)? Fortsett og "oppholde han" med godbit mens du går forbi. Etterhvert så drøyer du lenger og lenger til han får godbiten og gir færee godbiter. Hadde en hund som gjorde slik du beskriver og med "godbitmetoden" så søker han nå kontakt med meg hver gang han ser en annen hund. "Hund = godbit" ( i bånd).

Jeg prøvde på det, men ga opp, min bryr seg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er nokså grei å ha med å gjøre når jeg er alene med han..me er raya med er han så tøff hele tiden det er litt irriterende..han trent de hver for seg i de siste og gått turer med en og en...men det er ganske tungvindt...men ser ikke ut til at jeg har noe valg...for når de to klikker samtidig blir jeg bare sint og den situasjonen gidder jeg ikke sette meg selv eller hundene opp i...

marco har iallefall blitt litt bedre da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Du må få oppmerksomheten hans VEKK fra den andre hunden,ta med deg en leke eller en god bit,.hva som helst og prøv å fang oppmerksomheten hans når du ser det kommer en annen hund i møte. Øyen kontakt er viktig,kan være vanskelig å kreve mye arbeid,men du vil være glad når det fungerer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få oppmerksomheten hans VEKK fra den andre hunden' date='ta med deg en leke eller en god bit,.hva som helst og prøv å fang oppmerksomheten hans når du ser det kommer en annen hund i møte. Øyen kontakt er viktig,kan være vanskelig å kreve mye arbeid,men du vil være glad når det fungerer :)[/quote']

Det kan jeg si er veldig vanskelig med min, som hun skriver så hjelper ikke godbiten/leken, og det gjør det heller ikke på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...