Gå til innhold
Hundesonen.no

niraros brukshundklubb valpeshow i januar :)

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

Fikk litt lyst til å stille Chanel der for første gang:) Hun er 4 måneder den 21 januar, men det er litt skummelt da.. Hun er ikke akkurat den mest lydige valpen man kommer over.. *tenke*

• Svar 96
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Zico var ikke lydig når jeg stilte han der i fjor han heller... han kunne ikke å stå på bordet engang. :)

hoppet og svimset i ringen..

Men det spiller ingen rolle når det er bare walpeshow. :D Det er jo ikke offisielt. :D

Zico ble forøvrig 2 beste hannhund da, sånn som han oppførte seg...

Og dommeren brukte laaang tid på å bestemme seg for 1 eller 2 plass. :D

Så still du, det er bare moro. :D

Skrevet
Tja, sånn ca...  :)  

Jeg kommer Nordfra jeg...  :D

:D hmm..etter nesten 10 år på skole vet jeg fremdeles ikke hvor nord er :D så lenge du finner fram så :D

Skrevet
Fikk litt lyst til å stille Chanel der for første gang:) Hun er 4 måneder den 21 januar, men det er litt skummelt da.. Hun er ikke akkurat den mest lydige valpen man kommer over.. *tenke*

synes du skal prøve å stille likevel jeg he he, det er ikke noe spesielt strengt på valpeshow og iallefall ikke på 4-6 mnd klassen, husker da jeg stilte zander på sitt første valpeshow og det var også min debut i ringen, var kjempe nervøs og hadde nesten ikke trent noe med ham, men det gikk jo kjempe bra og han ble BIR valp, så håper du prøver for det kan gå bedre enn du forventer :) uansett om man vinner eller ikke så er det jo kjempe gøy, og hundene våre er jo verdens fineste for oss uansett hva en dommer sier :D

Skrevet

:D hmm..etter nesten 10 år på skole vet jeg fremdeles ikke hvor nord er :P så lenge du finner fram så :P

Er ikke heeelt sikker da. :oops:

Jeg kjører jo fra Namsos, altså kommer fra rettning Stjørdal. ;)

Jeg vet faktisk ikke hvor midtbyen er engang jeg. :oops:

Men jeg vet å finne frem til togstasjonen da. :P

Skrevet

Er ikke heeelt sikker da. :oops:

Jeg kjører jo fra Namsos, altså kommer fra rettning Stjørdal. :P

Jeg vet faktisk ikke hvor midtbyen er engang jeg. :oops:

Men jeg vet å finne frem til togstasjonen da. ;)

husk at du ikke skal så langt som til stasjonen da :P men jeg tipper de skilter skikkelig :P

Skrevet

husk at du ikke skal så langt som til stasjonen da :D men jeg tipper de skilter skikkelig ;)

Men når tenkte du å komme da? Tidlig på dagen liksom? Kan jo få mob-nr mitt, så kan vi sms'e eller noe sånn når du begynner å nærme deg Tr.Heim! :P

Skrevet

husk at du ikke skal så langt som til stasjonen da :P men jeg tipper de skilter skikkelig :P

Satser på at jeg finner frem. :P

Skrevet

Men når tenkte du å komme da? Tidlig på dagen liksom? Kan jo få mob-nr mitt, så kan vi sms'e eller noe sånn når du begynner å nærme deg Tr.Heim! :P

Tenkte å prøve å komme til 9 tiden eller noe. :P

Sender deg en PM med mobilnr mitt jeg. :P

Skrevet

Nææ, så gøy da ;) Gleder meg til å treffe alle sammen!

Monika & Cavalita: Reiser vi sammen? Jeg vet hvor det er ;)

Zander: Næææ, skal dere også dit? Så gøy :P Blir gøy for LiLi og Zander ja :P

Skrevet

Ja, det kan vi jo. ;) Jeg kjører sansynligvis så. :P

Skrevet
Nææ, så gøy da ;) Gleder meg til å treffe alle sammen!

Zander: Næææ, skal dere også dit? Så gøy :P Blir gøy for LiLi og Zander ja :P

Ja Zander gleder seg vilt til å møte igjen LiLi :P

Skrevet

Tenkte å prøve å komme til 9 tiden eller noe. :)

Sender deg en PM med mobilnr mitt jeg.  :D

Jess, da kommer vi vel i samme tida da kanskje :D

PM er besvart! :D

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

Trur på og ikke minst HÅPER på at mange fra sonen kommer :thumbs: Blir morsomt for meg som er en outsider, og ikke møtt andre enn Buhund-jenta, wesminster og SD og møte mange andre også =P

Skrevet
Trur på og ikke minst HÅPER på at mange fra sonen kommer :thumbs: Blir morsomt for meg som er en outsider' date=' og ikke møtt andre enn Buhund-jenta, wesminster og SD og møte mange andre også =P[/quote']

*kremt* Bina *kremt* :D gleder meg også til og treffe dere igjenn :) traff jo noen av dere på hundefestivalen i sommer :D håper nordlendingen ikke kommer til dora ;)

Skrevet

Monika & Cavalita: Reiser vi sammen? Jeg vet hvor det er :D

Kommer dessverre ikke :D Vi har åpen skole den dagen! typisk! Jeg som gledet meg til å treffe alle sammen og greier.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...