MiO Skrevet 29. August 2011 Rapporter Share Skrevet 29. August 2011 Jeg har overhodet ikke peiling på hva som er en bra termos eller ikke, så jeg fant ut at å spørre "tur-folket" må være en god idè Håper noen kan hjelpe meg med tips. Hvor får jeg kjøpt en kvalitetstermos som rommer en halv liter eller noe slikt, og hva skal jeg spørre etter (hva heter den; merket)....? Jeg vet ikke om men halvliter er passe en gang, men bare så for meg at en liter kan bli litt stor i sekken? Det er greit at den ikke er for stor. Men det er viktig at den holder innholdet varmt (eller "varmt nok") i noen timer, så det ikke blir kaldt på en halvtime liksom. Kan gjerne kjøpes på nett om mulig, det er lettvindt :- ) Ellers er butikker av typen kjede-sportsbutikker o.l. i nærheten, om det finnes der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teserere Skrevet 29. August 2011 Rapporter Share Skrevet 29. August 2011 Jeg har lett lenge etter en god termos. Jeg har dårlig erfaring med termos med lokk med hull i, så mitt krav var termos med skrukork. Jeg lette og lette, og fant det til slutt på IKEA av alle steder hundrings tror jeg den kostet. Knallfornøyd! Ellers så selger jo de fleste sportsbutikker, jernia o.l., men de fleste har lokk med hull i (vet ikke hva det heter jeg ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 30. August 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30. August 2011 Ok, takk skal du ha. IKEA har faktisk overraskende gode kvalitetsstekepanner også, de Sånne med teflonbelegg pleier å gå fort i stykker her i huset, men IKEA sin stekepanne lever lenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeleneFS Skrevet 30. August 2011 Rapporter Share Skrevet 30. August 2011 typen min lette nettopp etter termos selv, han kjører lastebil og må ha en som holder kaffien varm hele arbeidsdagen (herregud så gubbete han hørtes ut i denne beskrivelsen, hahaha ). Han endte opp med en termos fra Jernia, han setter den på i 6 tiden om morgenen og kaffien er fortsatt varm til lunsj, så den virker jo veldig grei da Ser de har en termos her i samme merke, som visstnok er best i test, men grådig billig : http://www.jernia.no/k/ki.aspx?sku=613570 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiO Skrevet 30. August 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30. August 2011 Ah, takk for linken til Jernia. Der fant jeg en annen termos også, en testvinner i både TV2 test og Villmarksliv: http://www.jernia.no/k/ki.aspx?sku=613598 Den lover å holde innholdet varmt i 24 (!) timer...! Mer kan man ikke forlange av en termos Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borderen Skrevet 30. August 2011 Rapporter Share Skrevet 30. August 2011 Merket "Thermons" vinner ofte tester og har veldig gode termoser Fås vel på Jernia i hvertfall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ann.myaussies Skrevet 3. September 2011 Rapporter Share Skrevet 3. September 2011 Hvis du skal ha en termos som virkelig holder på tur anbefaler jeg Stanley. Har nylig kjøpt min og testet på hovedkurs, hadde fortsatt varm kaffe etter 24 timer... Anbefales! Jeg kjøpte min på Villmarksbutikken på Jessheim, men du får sikkert kjøpt den på nettet også. Koster litt mer, men det er det verdt! http://www.outnet.no/no/stanley.php?gclid=CPOQ1e_hgKsCFYJN3god0lHg1g Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 3. September 2011 Rapporter Share Skrevet 3. September 2011 Jeg har flere Thermos termoser, og er knallfornøyd med alle sammen! De holder varmen, gummien i pakningene blir ikke ødelagt over tid, de tåler knall og fall, og koster ikke skjorta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts