-
Hvem er aktive 0 medlemmer
- Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Nye innlegg
-
Ja, jeg får vel bare passe på. Blir veldig kjedelig turer dersom jeg ikke kan gå utenfor den asfalterte veien😅 En kan vel aldri sikkerhetsgarantere for alt på tur. Hun må jo få lov til å være litt hund også, men skulle ønske hun var litt mer kritisk.
-
Hvis hun reagerer på "æsj" så er du heldig (min ene lærte også det etterhvert, men aldri den andre). Det skal godt gjøres, og jeg tror nok du må ta til takke med å være litt obs, og jobbe med slipp.
-
Har en hund som er veldig aktiv med snusingen ute. Hun koser seg, men trives veldig med å stikke hodet ned i buskas. Her kan hun finne både gamle bein og div. småting jeg tenker hun bør holde seg unna. Hun er heller ikke 100% på slipp kommandoen. Hun reagerer på "æsj" kommandoen dersom jeg ser at hun er borti noe jeg tenker er ekkelt. Jeg bor i Oslo, så det er uungåelig at det ligger mye rart ute. Er løsningen kun allfarsvei med kort bånd, eller kan jeg lære å holde henne unna gamle bein og tygging på hardplast? Jeg fant frem tyggebeinet hennes her hjemme slik at hun forhåpentligvis får ut behovet sitt her hjemme. Hun er forøvrig en voksen hund på 6 år. På forhånd takk for svar.
-
Hva som har funket for meg med et par andre hunder er å ligge i forkant med å gi oppgaver å fokusere på, men det forutsetter at hunden kan endel, og føler mestring og er trygg på å få betalt for godt utført "arbeid". Har du sett Jesse på YouTube? https://youtu.be/P9Fyey4D5hg?si=YuoieJ-BIdstLPUs Øvelser til rallylydighet, freestyle, heelwork, ..., bare hunden har noe å gjøre, det vekker begeistring i deg og utløser betaling i form av oppmerksomhet, lek og snacks, og det er nok variasjon i oppgavene til at den ikke blir lei.
-
Nylig opprettede emner
Recommended Posts