Gå til innhold
Hundesonen.no

Helt vanlig hundekurv eller gravel dogs technology seng.hvor?

Recommended Posts

Jeg driver og leter etter en duganes seng til hunden, og har hittil ikke funnet noe jeg liker 100% i butikkene jeg har vært i, eller på nett. Bortsett fra en seng som jeg synes ser veldig god og praktisk ut. Men denne får jeg ikke tak i noe sted, finner ingen nettbutikker der jeg kan kjøpe den, eller noen forhandlerliste osv. Vet at en kjøpte en på xxl for lenge siden, men sist jeg sjekket hadde de ikke.

Merket er altså Gravel Dogs Technology, og den ser slik ut:

3_0020_Mattress_900.jpg

Alternativet er egentlig en helt vanlig hundekurv, det er jo egentlig penest og. Men synes og disse er vanskelig å oppdrive jeg, alt er så fancy nå til dags, og butikkene er stappet fulle av grufulle hundesenger, men ingen kurver...

liker denne fargen: I_2807_g.gif

Så noen som har noen lure forslag på hvor jeg får tak i en eller begge av disse? Ser at danske nettbutikker er gode på kurver, så kan jo hende jeg får bestille derfra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3_0020_Mattress_900.jpg

Den så jo rimelig god ut og! :whistle:

Jeg kjøpte nå nylig denne her hos hööks: http://www.hooks.no/product.aspx?productid=055095&deptid=1038&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC Den er enkel og grei, og hunden som er veldig kresen likte den med en gang. Det eneste minuset er vel at pelsen fester seg rimelig kjapt til trekket, men det går jo alltids ann å vakse.

Tidligere har jeg kjøpt en helt vanlig kurv til Bichon Friséen min, og den er temmelig stor i tillegg, kunne godt ha plassert en Border Collie oppi der for eksempel. Den kjøpte vi på Pytt&Panne til ikke så alt for mange kroner. Veldig fin kurv, men madrassen var ikke all verdens. Jeg lurer på om de ikke solgte kurver i alá samme sort på ikea, men nå skal det sies at jeg ikke er på ikea så ofte at det gjør noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmp mener huske vi hadde noen av de der når jeg jobbet på butikken på solsiden.Tror ikke det er gjenn noen der nå da.Har du sjekket ut hund som hobby på lade?Det har du sikkert gjort siden ikke finner den noen plass da :lol:

Men,skulle vel gå bestille inn en til deg om du hører etter vil jeg tro! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vanlige kurven du har funnet er tatt rett ut av trixie katalogen, med leverandøren febo. Dette er en vare nesten alle dyrebutikker kan få inn men kanskje kvier seg litt for å ta inn da man må ta inn ett helt sett med kurver. Eller så vet jeg at vi har hatt en del av den øverste sengen der også men kan ikke huske fra hvilken leverandør :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmp mener huske vi hadde noen av de der når jeg jobbet på butikken på solsiden.Tror ikke det er gjenn noen der nå da.Har du sjekket ut hund som hobby på lade?Det har du sikkert gjort siden ikke finner den noen plass da :lol:

Men,skulle vel gå bestille inn en til deg om du hører etter vil jeg tro! :)

Var der i dag, og så ikke noe til den. Var et stort utvalg senger da, men jeg har ikke lyst til å bruke mye penger på noe jeg ikke synes er pent/kult... så det som ville vært aktuelt derfra var en bia bed isåfall, men jeg vil prøve å finne en av disse to først tror jeg.

Har ikke sjekket hund som hobby :P Jeg har ikke sjekket mange dyrebutikker altså, har sjekket nettbutikker. Men hund som hobby har sikkert nettsider, så da kan jeg jo sjekke der og.

kurver hadde vi også tenkte det var litt standar i alle hunde/dyrebutikker jeg!

De hadde kurver på solsiden, men jeg tror ikke jeg likte dem helt. For lys, og for små (de kunne sikkert bestilt større da).

Den vanlige kurven du har funnet er tatt rett ut av trixie katalogen, med leverandøren febo. Dette er en vare nesten alle dyrebutikker kan få inn men kanskje kvier seg litt for å ta inn da man må ta inn ett helt sett med kurver. Eller så vet jeg at vi har hatt en del av den øverste sengen der også men kan ikke huske fra hvilken leverandør :(

Jobber du på dyrebutikk? Hvilken kjede? Så kan jeg kanskje spørre der.

Mistet en qoute fra charlotte&rocky her:

Den var jo veldig billig da! Det er dumt at pelsen fester seg, dalmatinerpels har magiske evner eller noe, setter seg fast i alt. Derfor synes jeg den fra gravel så bra ut, nylon og med teppe man kan feste på og ta av til vask. Men ja, denne tror jeg at jeg må vurdere faktisk, det kan jo ta tid før jeg finner den sengen jeg vil ha, og skader jo ikke med to hundesenger i huset :-)

Hadde faktisk ikke sett hos hööks engang jeg, men der hadde de jo masse rimelige senger!

055082_01.jpg

denne så jo skikkelig god ut da, om den er stor nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jeg visste de kurvene som er på solsiden ble for lyse til deg;) Hehe.Sjekket nettbutikken til hund som hobby jeg senga du vil ha ligger ikke ut der.Var der i dag jeg og så fort gjenom sengene så den ikke men,gikk fort forbi da.

Håper du finner de du vil ha!

Selv sverger jeg og frøkena helt til bia bed da!Forrige hunden min elsket de også.Og jeg liker de er så greie vaske av.Holder i årevis så lenge hunden ikke spiser den opp :aww:

Kjøpte ei sånn rund myk hundeseng til mi for en tid tilbake.Hun lå i den i to uker og nektet mere!Fant da fram bian og gjett hvem som ble glad!

Så aldri noen annen hunde seng her gitt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg lurer på og, om kanskje den brune jeg la ut bilde av blir for myk. Selv om han elsker jo å ligge oppå en haug av dyner og sånn da... han ligger som regel i seng og sofa uansett, men her jeg bor nå er det en skinnsofa, og det skal ikke så mye til før den blir stygg. Så han må nesten få seg noe eget i stua litt fort :-)

Så det er bare tygging som ødelegger Bia-beden? Jeg tenker liksom at klør kommer til å punktere den og sånn, og siden det er kunstlær (plastikk?) virker den litt klam og... men går jo an å ha teppe oppi.

edit; nå leste jeg Mari sin erfaring i AN-tråden, så vet ikke helt om jeg tar sjansen på noe så dyrt, han har det med å gå litt i ring og ordne og styre litt før han legger seg...

edit;2 leser og at Caroline m flere har hatt sin i mange år, så da er det to mot en :lol: neida, men er litt usikker ja, den ser grei ut og sånn, men vet ikke helt om jeg liker den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

bia beden hadde jeg i flere år med en som styrte og tråkket rundt. Jeg la et teppe oppi som han kunne styre med og til slutt sprakk sengen opp i sømmen inni sengen men det var etter noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi ligger også mest i sofa og senga mi på natta :aww: Ikke så ofte i bian men,hun liker den veldig altså!hehe.Hun er også en sånn hund som må ligge mykt.Grunnen til ikke likte den runde tror jeg var at måtte krølle seg sammen i den.Selv om var stor nok til en til av hun da.

Det finnes rimeligere utgaver som ligner på bia bed men,de går fort oppi sømmene osv har jeg hørt.Jeg har teppe oppi min.Forrige hunden min krafset litt på den under innbildt svangerskap gikk fint det.Men,tåler nok ikke allverdens krafsing da!

Den første bia beden hadde jeg i 10 år.Så ikke nå slitt ut og så ikke nå galt med den.Eneste jeg som tenkte madrassen nok ikke var så myk lengere derfor kjøpte ny.

De to jeg har nå er 5 og 7 år gamle så fine at! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biabedden til Pøbel (tidligere Amigo sin) lever enda, den. Men jeg tipper Kamar har tenkt å gjøre noe med det med tiden, så tenker jeg skal legge et teppe oppi der.

Ellers har Pøbel fått en stor pute fra IKEA av "bestefaren" sin. De er jo ikke så dyre heller, og kan gjerne gå på samlebånd. Men han har sin enda, og det har han hatt siden han var 10-12 uker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gravel senga har eg og blir ikke brukt, om du vil kan du få den for en hundrings. Tror eg har den største og den er fylt med en sekk sakkosekkkuler.

Har du? :D Stilig, da er jeg interessert! Tror jeg hadde tenkt å kjøpe den største og faktisk, selv om den er litt stor. Så Xl eller L er fint uansett.

Hvilken farge har du? Og er det du som har fylt den med sakkosekkkuler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du? :D Stilig, da er jeg interessert! Tror jeg hadde tenkt å kjøpe den største og faktisk, selv om den er litt stor. Så Xl eller L er fint uansett.

Hvilken farge har du? Og er det du som har fylt den med sakkosekkkuler?

Den er svart. Kom med sakkosekk-kulene, Fredrik likte de ikke så byttet ut med dyner, men han var fremdeles ikke interesert. Tror eg har trekket med foreldrene mine, men de kan sende det opp og så kan du få den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er svart. Kom med sakkosekk-kulene, Fredrik likte de ikke så byttet ut med dyner, men han var fremdeles ikke interesert. Tror eg har trekket med foreldrene mine, men de kan sende det opp og så kan du få den.

Nei så genialt! Var svart jeg ville ha og :D Da vil jeg veldig gjerne kjøpe den altså. Jeg har sett på bilder nå at den virker ganske myk, at hundene synker litt ned i den, på bilder uten hund ser den jo ganske hard ut. Så da er det kanskje greit å kjøpe brukt billig istedenfor, når faren er der for at han heller ikke kommer til å like den.

Må være skjebnen, satt i går og skulle til å trykke inn visakort-nr mitt hos hööks på en seng, da du skrev det innlegget. :D

Bor du i byen eller?

Kristiin; ja jeg så at det var hööks et stykke utenfor byen, men jeg tenker at porto går omtrent opp i opp med transport :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo at du har fått tak i seng nå :) Men jeg vet at de har de inne på stjørdal i allefall!

Ser også at noen har erfaringer med biabed, så jeg tenkte jeg skulle dele min erfaring også :)

Jeg kjøpte biabed'en min når jeg fikk tak i Ita i 1998. Den lever i beste velgående uten en skramme. Jeg har alltid et teppe eller en liten dyne oppi den da de helst ikke vil ligge rett på skai-trekket. Men det finnes mange bia-kopier, og de har slett ikke like bra kvalitet på trekket!

Synes vi skal få et bilde av C i ny-senga si jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, dalmis-sikker, tilogmed Jubi-sikker! :D det var jo ikke dårlig da.

Bilde skal bli, når den er kommet i hus :D Tenker han forsvinner oppi den, når den har vært innkjøpt til en landseer :lol: Men var jo den størrelsen jeg hadde tenkt å kjøpe uansett tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...