Gå til innhold
Hundesonen.no

Helsveiset bilbur

Tonje

Recommended Posts

Kom over et veldig billig helsveiset bilbur, men det er mye rust på det. Vil dette påvirke kvaliteten på buret mye? Noen som kan noe om dette? I annonsen står det at det kun trenger litt lakk så er det som nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke så mye me er det overflaterust så går det ann å få skikk på det er rusten dypere så er det ikke bra for da blir metallet svakere.

Det jeg også tenkte. Får vel dra å ta en kikk på det kanskje. Ikke mye vits hvis det vil klappe sammen like kjapt som et sammenleggbart bur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over et veldig billig helsveiset bilbur, men det er mye rust på det. Vil dette påvirke kvaliteten på buret mye? Noen som kan noe om dette? I annonsen står det at det kun trenger litt lakk så er det som nytt.

Om det er overflaterust er det ikkje farlig. Pirk litt borti rusten, blir det blankt under er det kun i overflaten. Da kan du evnt pusse det og lakke på nytt med hammerite f eks. Men om du ikkje kommer ned til rent metall under rusten, ville eg ha styrt unna. En tommelfingerregel vi bruker er 1cm rust tilsvarer 1 mm stål i tykkelse som har blitt til rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende jeg drar å ser på det, men ser for meg at det er litt styr med å pusse ned et gitterbur og at det ikke vil bli så fint å se på selv om man lakker over :icon_confused: Litt nøye er man jo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...