Gå til innhold
Hundesonen.no

Kathrine og Zaras dag 2.august

LilleZara

Recommended Posts

Skrevet

Siden vi glemte EFIT`n igår,så tenkte jeg å bidra med min egen versjon av dagen vår idag.Selv om det mangler bilder av div. hendelser,det ble ikke som planlagt,jeg er syk osv, men jaja :icon_confused: Bilder er jo alltid gøy uansett :whistle:

Dagen vår startet ca.08.30 med en tissetur. Der traff vi på en venninne og hennes lille valp, men det har jeg ikke bilde av :aww:

Vel hjemme igjen,god og mett etter frokost og på tide å sove litt mer sier Zara

august2011018.jpg

august2011005.jpg

09.30*Forflytteseg over til stolen*

august2011032.jpg

Oppdatere seg på hva som skjer i gata

august2011033.jpg

august2011042.jpg

På tide med litt lek

august2011063.jpg

11.00 Matmor trenger lunsj

august2011078.jpg

og selvdisiplin...

august2011075.jpg

*dele opp*

Skrevet

12.45 Zara er klar for en ny tur ogser lengselsfult mot døren.

august2011080.jpg

*mongofakter i sandkassen*

august2011082.jpg

august2011084.jpg

august2011086.jpg

august2011096.jpg

Vi treffer på Bella

august2011102.jpg

august2011106.jpg

august2011111.jpg

Begge er gode og slitne,og vi slapp gå mer enn 10m fra huset ;)

august2011128.jpg

*dele opp*

Skrevet

16.48 Zara slapper av på terassen

august2011135.jpg

august2011132.jpg

august2011142.jpg

august2011169.jpg

Kose seg med pappa

august2011184.jpg

august2011192.jpg

Plutselig kommer Kira hjem (bor rett ved siden av):D

august2011197.jpg

Og så dukker Bella opp igjen! :)

august2011201.jpg

Jeg vil også være med,sier Kira

august2011210.jpg

Men nei,du får nøye deg med kos på rompa igjennom sprinklen. Det var helt greit.

august2011221.jpg

august2011222.jpg

*dele opp*

Skrevet

august2011227.jpg

august2011230.jpg

Kira får selvsagt mer kos

august2011261.jpg

august2011257.jpg

august2011275.jpg

Hadet Bella!

august2011272.jpg

19.00-19.45 Hundeskogen! :lol:

august2011276.jpg

Æsj,mannfolka slever :getlost:

august2011278.jpg

august2011281.jpg

august2011282.jpg

august2011283.jpg

august2011285.jpg

august2011286.jpg

august2011287.jpg

august2011290.jpg

august2011292.jpg

august2011289.jpg

Sånn,dett var dett :ahappy: (Traff mange fler hunder i skogen,men ikke alltiddet passer seg å knipse bilder :icon_redface: )

Skrevet

Suk, jeg er nok pitte bitte litt forelsket i Zara jeg.... :wub: Hun er kjempefin som vanlig :wub:

Åh,deilig å høre :lol: Så takk for det!

Skrevet

Jeg bare elsker Dachser, helt fantastiske hunder :wub: Zara var jo bare helt nydelig :wub:

Jeei,kommentar! :lol:

De er utrolig hærlige ja,angrer ikke på valg av rase! :wub:

Tusen takk! :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...