Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg aner ikke hva jeg driver med.

Ia

Recommended Posts

Soniser!

Klokken er 03:25 i skrivende stund, og for fire timer siden fant jeg ut at jeg ville ha en hjemmeside. Jeg har blogget en stund på blogg.no, men jeg ønsker meg en ordentlig side for meg og hundene :rolleyes2:

Men jeg vet jo ingen ting om sånt. Jeg er ikke særlig teknisk smart, kan man si. Jeg kan sjekke mail, facebook og sonen, og det er som regel alt jeg gjør, så da jeg skulle laste ned wordpress og fikk en mappe med masse filer i datt jeg helt ut :whistle: Og for ikke å ødelegge PC'en eller motet mitt, tenkte jeg at jeg heller spør sonen. Sonen vet jo alt, alltid!

Er jo mange her som har superfine siden selv, og dere må jo ha fått det til på en måte? Kanskje noen vil dele kunnskaper med meg?

Jeg har prøvd 123hjemmeside og Piczo. De forsto jeg nå, men ikke helt hva jeg ser etter. Helst skal siden være gratis, og uten reklame på seg. Reklame på folks hjemmesider er det verste jeg vet.

Håper noen kan hjelpe meg. Og nei, jeg trenger ikke hjelp med noe spesifikt, jeg trenger hjelp med alt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker www.one.com - billig og veldig enkelt, synes jeg...

Ikke noe programvare du behøver å ha på egen maskin - du redigerer alt på www.one.com, og det er sånn at det "du ser - sånn blir det". Endrer du skriften til rød, fet og kursiv - trykker lagre - vips så er teksten slik ute på nettet.

Det finnes forklaringer på det meste (på norsk) der, man får kjapt svar hvis man sender de en mail og spør, og det koster ikke mer enn et par hundre (eller er det 150,-?) kroner i året for hotellet (lagringsplassen du har der) + eget domenenavn.

Siden man betaler for den så er det selvsagt heller ingen reklamer på den.

Veeeldig enkelt forklart:

Man lager først en index-side - dvs forsiden på hjemmesiden din.

På One (sikkert også andre steder) finnes det forskjellige eksempler/maler på disse - man kan da velge en av disse og leke seg fram til andre skrifttyper, farger, bilder (selvsagt) etc.

Når man har laget noen flere sider, så legger man linker rett fra index-siden til disse andre sidene. Vips har man en hjemmeside...

Og den kan utvides, endres og fikses på i det uendelige - blir ALDRI ferdig!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Susanne!

I og med at jeg ikke vet om noe annet, vil jeg prøve denne. Jeg må vente litt på grunn av pengene, men det er vel verdt det. Og det var jo utrolig billig i forhold til andre steder hvor man får eget domene :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du f.ex vil bruke wordpress og ikke har eget webhotell/server å legge websidene på så får du gratis sider fra wordpress, er bare å registrere seg på her. De innehar de fleste funksjoner som wordpress har og fungerer greit. Mange på sonen som bruker det, du kan lage undersider ol enkelt og greit.

Om du vil ha eget domene etc og webhotell så kan du også ha wordpress (jeg kan sette det opp for deg) og da kan du få sider som f.ex http://corgilicious.net/ som er min, jeg bruker nå wordpress fordi det var så enkelt å opprette og editere sider og jeg ikke hadde tolmodighet til å programmere.

Men skal du bare ha noe enkelt og greit så fungerer wordpress sin gratisblogg veldig greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legge til at Wordpress også er lett å finne hjelp på når det gjelder hvordan man setter opp ting, osv. Jeg er ikke akkurat noe geni men klarte til slutt å få satt opp min egen side etter å ha mysa litt der. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg jo prøve, da!

Fant ut at å opprette et webhotell og domene one.no ville koste 400 kr, og det har jeg ikke råd til akkurat nå. Så jeg begynte å leke meg litt på Worpress i stedenfor, og det var jo kjempebra! Ikke så veldig avansert, og det passer meg fint. Det eneste som plager meg er at jeg ikke klarer å redigere rekkefølgen på sidene i menyen, hvis dere skjønner? Vet noen hvordan man gjør det? Jeg skulle gjerne hatt IA - SOLO - FIBI - SCILOS

Her er det jeg har fått til så langt :lol:

EDIT: Jeg vil nok gjerne ha et eget domene etter hvert. Tusen takk for at du ville sette det opp for meg, Anette, kan nok hende jeg husker det :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg jo prøve, da!

Fant ut at å opprette et webhotell og domene one.no ville koste 400 kr, og det har jeg ikke råd til akkurat nå. Så jeg begynte å leke meg litt på Worpress i stedenfor, og det var jo kjempebra! Ikke så veldig avansert, og det passer meg fint. Det eneste som plager meg er at jeg ikke klarer å redigere rekkefølgen på sidene i menyen, hvis dere skjønner? Vet noen hvordan man gjør det? Jeg skulle gjerne hatt IA - SOLO - FIBI - SCILOS

Her er det jeg har fått til så langt :lol:

EDIT: Jeg vil nok gjerne ha et eget domene etter hvert. Tusen takk for at du ville sette det opp for meg, Anette, kan nok hende jeg husker det :ahappy:

om du går pååå *tromme* inn på siden du vil editere kan du velge noe i rekkefølgen der? jeg har en som heter order: også kan jeg skrive et tall for å få de i den rekkefølgen jeg vil.

men jeg mener at wordpress har en pil opp eller ned..hmm.. mokken fant ut av dette men jeg husker ikke :P

forøvrig har jeg vurderte å sette opp webhotell og domene og selge billig til soniser :lol:

Så slipper jeg å fikse alle rare problemer andre får hos teite webhoteller :P (blitt noen snart :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du går pååå *tromme* inn på siden du vil editere kan du velge noe i rekkefølgen der? jeg har en som heter order: også kan jeg skrive et tall for å få de i den rekkefølgen jeg vil.

men jeg mener at wordpress har en pil opp eller ned..hmm.. mokken fant ut av dette men jeg husker ikke :P

forøvrig har jeg vurderte å sette opp webhotell og domene og selge billig til soniser :lol:

Så slipper jeg å fikse alle rare problemer andre får hos teite webhoteller :P (blitt noen snart :P )

Hodet mitt sa "hæ", men siden jeg er en sånn teiting som alltid skal få til alt, så prøvde jeg. Og jeg fikk til! Tusen taaakk!

Men noen pil opp eller ned har jeg ikke sett, var et felt inne på der man redigerer siden, hvor det sto "Rekkefølge", og der skrev jeg inn hvilken nummer siden skulle være i rekken. Tror jeg. Blei nå riktig iallefall :lol:

Ja, gjør det! Gratis for de under 18 :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodet mitt sa "hæ", men siden jeg er en sånn teiting som alltid skal få til alt, så prøvde jeg. Og jeg fikk til! Tusen taaakk!

Men noen pil opp eller ned har jeg ikke sett, var et felt inne på der man redigerer siden, hvor det sto "Rekkefølge", og der skrev jeg inn hvilken nummer siden skulle være i rekken. Tror jeg. Blei nå riktig iallefall :lol:

Ja, gjør det! Gratis for de under 18 :innocent:

haha, så bløthjerta jeg er så skjer jo fort det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...